Voestalpine Vae Apcarom: Grupul ne trimite în special la licitaţii unde există concurenţă mare pentru că suntem competitivi

Autor: Adrian Ionut Cojocar 15.08.2012

Conducerea producătorului de material rulant Voestalpine Vae Apcarom Buzău (APC) spune că firma este repartizată în special la licitaţii unde există o concurenţă mare pentru că are costuri de producţie mici la nivel de grup.

Compania face parte din grupul austriac Voestalpine, unul dintre cei mai mari producători de oţel din Europa, şi furnizează componente pentru calea ferată. Recent, societatea a obţinut o finanţare nerambursabilă de 2 mil. euro pentru o investiţie de 5,8 mil. euro prin care urmăreşte reducerea costurilor şi creşterea cifrei de afaceri.

"Colaborăm cu firmele din grup şi în mo­mentul în care apar oportunităţi suntem luaţi în cal­cul de fiecare dată pentru că avem un avantaj com­petitiv destul de mare faţă de alte companii din grup la nivelul cos­turilor de producţie. De ace­ea participăm în spe­cial la licitaţii unde există con­cu­renţă mare. Până acum am livrat cu succes pe piaţa est-euro­pea­nă, însă în ultima perioadă au apărut oportu­ni­tăţi pe pieţe precum Germania sau Olanda", spu­ne Marius Adăscăliţei, directorul fi­nan­ciar al Voestalpine Vae Apcarom.

Compania îşi propune să se modernizeze pentru a-şi creşte competitivitatea pe pieţele de export şi a ataca noi seg­men­te de piaţă, astfel că va de­ma­ra în perioada următoare un proiect impor­tant de in­ves­tiţii cu fonduri europene în va­loare de 25,9 mil. lei (5,8 mil. euro), din care finanţarea ne­ram­bur­sabilă se ridică la maximum 9,1 mil. lei (2 mil. euro).

"Echipamentele achiziţionate cu susţinerea fi­nan­ţării prin fonduri structurale vor per­mite socie­tă­ţii să se alăture jucătorilor de pe pia­ţa ma­te­rialului rulant destinat trenurilor de ma­re viteză, care câştigă din ce în ce mai mult teren în trans­portul feroviar public din întreaga lume. Pe lân­gă obiec­tivul general de creştere a compe­ti­ti­vi­tă­ţii pe pia­ţa internă şi internaţională, obiectivele spe­cifice ale proiectului constau în creşterea cu mi­nimum 50% a cifrei de afaceri în 5 ani după fina­li­za­rea in­ves­ti­ţiei, creşterea numărului de angajaţi (...), redu­cerea costurilor cu materialele cu pro­cen­te cuprin­se între 4% şi 17%, precum şi eliminarea ris­cului lucrului cu documentaţii neactualizate sau ver­siuni eronate ale desenelor tehnice pentru repere", mai spun reprezentanţii companiei.

Adăscăliţei a precizat că producătorul de ma­terial rulant şi-a asigurat o linie de finanţare ban­cară, dar că va încerca pe cât posibil să nu o uti­lizeze şi să finanţeze proiectul din surse proprii. Con­sultanţii proiectului sunt casa de avocatură Dima&Asociaţii şi firma GCI Management.

"Proiectul include 6 obiective, respectiv un soft­ware care ne va permite managementul co­men­zilor, altul destinat managementului docu­men­te­lor. Cele destinate creşterii capacităţii de pro­duc­ţie sunt o freză cu portal mobil care va creşte pro­ductivitatea muncii de trei ori şi va înlocui pa­tru utilaje existente şi o linie automată de filetat pe care nu o puteam utiliza pentru că nu aveam piaţă. Lu­crurile s-au schimbat însă şi începem să pătrun­dem pe piaţa europeană", a spus Marius Adăscăliţei.

În primele şase luni din acest an afacerile Voestalpine Vae Apcarom au scăzut cu 22%, la 33,4 mil. lei (7,6 mil. euro), iar profitul companiei s-a înjumătăţit, la 1,4 mil. lei (312.000 de euro).

"Din păcate mai sunt întârzieri la derularea prin­cipalelor proiecte de pe piaţa internă legate de re­abilitarea coridoarelor europene, în speţă cori­do­rul numărul 4. Noi sperăm că lucrurile se vor cla­ri­fi­ca oarecum repede pentru că aceste proiecte au ter­mene de finalizare. Ar trebui ca în partea a do­ua a anului lucrurile să se mişte mai bine. Aştep­tăm şi li­ci­ta­ţiile pentru bugetul CFR", a conchis Adăscăliţei. Alţi clienţi importanţi ai companiei de pe piaţa in­ternă sunt Metrorex şi RATB.

Anul trecut, compania a avut afaceri de 90 mil. lei şi un profit net de 7,16 mil. lei, care a mers în în­tre­gime la acţionari sub formă de dividende. Capi­ta­li­zarea companiei este în prezent de 47 mil. lei (circa 10,4 mil. euro).