Metro, aproape de vânzarea diviziei Real din afara Germaniei, inclusiv magazinele din România

Autor: Radu Racu 30.08.2012

Retailerul german Metro se află în faza de negocieri avansate cu două companii pentru vânzarea operaţiunilor din afara Germaniei ale diviziei de hipermarketuri Real, o decizie care face parte din planul directorului executov Olaf Koch de a se concentra pe pieţele care aduc cele mai puternice rezultate, scrie Bloomberg, citând două surse apropiate discuţiilor.

Grupul francez Auchan este principalul favorit la achiziţia operaţiunilor internaţionale ale grupului Real, susţin sursele care au refuzat să fie numite pentru că negocierile sunt secrete. Nicio decizie nu a fost luată iar Metro poate decide oricând să anuleze procesul de vânzare, au precizat sursele.

Divizia Real numără 423 de magazine în Germania şi alte cinci state europene, Polonia, Rusia, România, Turcia şi Ucraina.

Conform surselor, Koch încearcă să limiteze evoluţia slabă de pe piaţa europeană, afectată de a doua recesiune în ultimii trei ani.

Metro a refuzat să comenteze informaţia şi a reiterat o afirmaţie anterioară conform căreia "analizează toate opţiunile pentru divizia Real".

Oficialii Auchan nu au fost disponibili pentru comentarii.

Grupul german deţine în România 32 de magazine Metro Cash & Carry şi 24 de hipermarketuri Real.

Anul trecut, vânzările Metro în România au scăzut cu aproximativ 8%, la 1,68 miliarde euro, de la 1,83 miliarde euro în 2010. Divizia Cash & Carry a înregistrat o scădere de la 1,13 miliarde euro la 1,06 miliarde euro, iar vânzările Real au coborât de la 694 milioane euro la 627 milioane euro.