Profesii

Angajaţii care îşi caută în mod „disperat” un alt job riscă să devină neproductivi

Angajaţii care îşi caută în mod „disperat” un...

Autor: Corina Mirea

01.01.2014, 19:03 2833

Cei care vor să facă o schimbare în carieră trebuie să evalueze bine şansele de a obţine o ofertă din partea altui angajator înainte de a decide să plece din companie, pentru că, în cazul în care jobul pe care îl vizează se „eliberează” greu, riscă să devină neproductivi la actualul loc de muncă, spune Sorina Donisa, country manager al grupului de firme cu activităţi în domeniul recrutării şi închirierii de forţă de muncă temporară APT.

„Important este ca angajaţii care vor să îşi schimbe locul de muncă anul viitor să îşi clarifice ce tip de activitate vor, lista  condiţiilor pe care şi le doresc şi care sunt concesiile pe care le pot face pentru un nou job. Trebuie să ţină seama de ofertele existente în compania la care lucrează deja sau pe piaţa muncii. În funcţie de specializare, este posibil să găsească ceva foarte repede sau, dimpotrivă, să caute activ luni de zile, iar în tot acest timp atenţia să fie distrasă de la jobul actual şi performanţa să scadă”, explică Sorina Donisa, care conduce un grup cu afaceri de aproape 16 milioane de euro anul trecut. Prin urmare, ea precizează că  organizaţia oferă angajaţilor posibilitatea de a se implica în alte proiecte şi de a experimenta alte activităţi, astfel încât rutina să nu le afecteze performanţa sau aceştia să nu ajungă să ceară o schimbare.

Sorina Donisa mai spune că, deşi angajaţii care vor să îşi schimbe locul de muncă la începutul anului viitor ar trebuie să fie atenţi la oportunităţile de promovare sau de schimbare din cadrul companiei pentru care lucrează, aceştia au mari şanse să găsească şi alte oferte într-un timp relativ scurt.

„Din păcate, ceea ce observăm pe piaţa românească a muncii este reversul medaliei faţă de mentalitatea şi lipsa de viziune a anilor trecuţi. Unele companii nu au investit suficient în oamenii lor, astfel încât să-şi asigure o resursă continuă de leadership în interiorul companiei şi, prin urmare, se văd acum nevoiţi să recruteze din afara organizaţiei”, explică ea. Cu toate acestea, anii de criză au arătat că organizaţiile care şi-au respectat angajaţii şi le-au apreciat efoturile au parte în prezent de fidelitate din partea lor, chiar şi în contextul în care nu se mai plătesc prime de Crăciun sau nu se mai fac majorări salariale de 15-20%.

„Echipa mea reprezintă totul pentru mine şi pentru business-ul pe care-l conduc. Fără oamenii mei, titulatura de manager este un simplu cuvânt din dicţionar”, afirmă Sorina Donisa.

Dacă în urmă cu trei ani ea se gândea cum să recupereze rapid scăderea cifrei de afaceri din 2009 (cu aproape 7 milioane de euro mai mică decât în 2008), pentru anul viitor pregăteşte lansarea platformei web „apt360”, un sistem automatizat de management al performanţei.

Sorina Donisa a fost anul acesta unul dintre experţii în resurse umane care au participat la dezbaterile HR Insider. Ajuns la şapte ediţii în 2013, HR Insider este un eveniment prin care periodic se organizează întâlniri cu experţi în domeniul HR pentru a discuta pe marginea celor mai importante teme din acest sector, realizat sub umbrela ZF Corporate, platforma de ştiri online cu plată a ZF.

Vedeţi aici intervenţia Sorinei Donisa în cadrul dezbaterii HR Insider

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO