Profesii

Are nevoie noua generaţie de antreprenori de programe de MBA pentru a prelua afacerile de familie?

Alexandru Medelean, liderul Echipei de Servicii Integrate pentru Antreprenori şi Afaceri de Familie din cadrul PwC România

Alexandru Medelean, liderul Echipei de Servicii Integrate pentru Antreprenori şi Afaceri de Familie din cadrul PwC România

Autor: Corina Mirea

05.05.2015, 09:30 331

Unu din doi antreprenori locali susţine că cea mai mare provocare a următorilor cinci ani pentru businessul lui este profesionalizarea afacerii.

Cu alte cuvinte, cei care au pus pe picioare companii româneşti simt că, odată ce lasă pe mâna copiilor, a noii generaţii, afacerile pe care le-au creat, acestea trebuie să treacă de la stadiul de business făcut din instinct la cel bazat pe procese noi de mana­gement şi de control al organizaţiei, arată un studiu mondial realizat recent de firma de consultanţă fiscală şi audit PwC.

Pentru asta însă, noua generaţie de antreprenori trebuie să aibă deja un bagaj de cunoştinţe practice, pentru că managerii de astăzi nu mai pot învăţa sau dezvolta afacerea din mers, având în vedere că odată ce competiţia se înteţeşte, apar presiunile pe costuri şi pe eficienţă.

„Profesionalizarea nu înseamnă strict pregătirea formală a proprietarilor, ci şi definirea unor noi procese de management şi control în interiorul organizaţiei. Fie că vorbim de funcţia financiară sau de control intern, este nevoie de manageri cu pregătire. Noua generaţie de proprietari are nevoie de o pregătire aprofundată a acestora, prin expunerea la businessul familiei, dar la fel de importantă este şi nevoia de pregătire academică, cum ar fi un MBA sau EMBA, dar şi a cursurilor dedicate acestor afaceri“, explică Alexandru Medelean, liderul Echipei de Servicii Integrate pentru Antreprenori şi Afaceri de Familie din cadrul PwC România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO