Pachetul salarial al unui angajat român este format în proporţie de 81% din salariul fix, la care se adaugă plăţile variabile – bonusurile sau primele obţinute cu diferie ocazii - în cuantum de 7%, precum şi beneficiile (cum sunt tichetele de masă, de exemplu), care reprezintă 12% din valoarea totală a sumei pe care o plăteşte un angajator pentru salariaţi.
Dacă din acest punct de vedere situaţia din România este apropiată de cea din Polonia şi din Bulgaria, în state precum Germania şi Marea Britanie partea variabilă şi de beneficii din pachetele salariale depăşeşte un sfert din valoarea totală a acestora, potrivit rezultatelor unui studiu realizat de firma de consultanţă în management Hay Group, prezentat la ZF HR Conference 2015.
„România nu este foarte diferită faţă de alte ţări din regiune din punctul de vedere al structurii remuneraţiei totale, cu o pondere de 81% repre-zentată de salariul de bază. Situaţia diferă în Rusia însă, unde angajatorii au mutat în zona plăţilor variabile şi a beneficiilor 28% din suma alocată pachetelor salariale. Totuşi, beneficiile oferite angajaţilor trebuie privite ca o investiţie, chiar dacă angajatorii pot economisi sume importante alocând mai multe fonduri în această zonă. Dar angajatorii trebuie să acorde atenţie la modul în care selectează aceste beneficii, pentru că dacă nu sunt importante pentru angajaţi, tot compania va avea de pierdut“, a spus Mirka Straathof, regional director în cadrul Hay Group. Ea a fost invitata specială a celei de-a zecea ediţii a HR Conference organizată de ZF la începutul acestei săptămâni pe tema „Salariul, ultimul tabu?“.