Profesii

Cât câştigă un angajat al companiei aeriene de stat Tarom?

Cât câştigă un angajat al companiei aeriene de stat...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

22.06.2016, 15:19 10021

Un salariat al companiei aeriene de stat Tarom câştigă lunar în medie 5.742 de lei, conform bugetului de venituri şi cheltuieli pentru 2016 al transportatorului adoptat de Guvern. Numărul de angajaţi prognozat la sfârşitul acestui an este 2.083 salariaţi. Astfel, cheltuielile cu personalul sunt estimate în acest an la circa 215 milioane de lei, cu 7,86% mai mari decât cele de anul trecut.

Veniturile totale ale Tarom pentru acest an sunt estimate la 1,527 miliarde de lei, în creştere cu 8,9% faţă de preliminatul anului precedent. Această creştere este determinată de majorarea veniturilor din exploatare cu 12,58%, se arată în comunicatul de presă transmis de Guvern. Veniturile obţinute din transport pasageri şi cargo pe curse regulate sunt estimate la 1,3 miliarde de lei . În 2016, Tarom are în vedere deschiderea a două noi curse/destinaţii noi către Hamburg şi Alicante, creşterea numărului de ore de zbor cu 6,17% şi a numărului de pasageri cu 6,08% comparativ cu programul operat în 2015. Anul trecut, compania de stat a transportat circa 2,4 milioane de pasageri. Comparativ, Wizz Air a avut 4,5 milioane de pasageri pe rutele din şi spre România.

Pe de altă parte, cheltuielile companiei Tarom sunt estimate la peste 1,534 miliarde de lei, din care cheltuieli destinate activităţii de exploatare sunt de 1,447 miliarde de lei, estimări realizate având în vedere parcul de aeronave aflat în exploatarea companiei, volumul prestaţiei rezultat din programul de operare propus, precum şi necesităţile desfăşurării activităţii companiei.

Astfel, compania estimează că va înregistra în 2016 pierderi de 6,8 milioane de lei, cu 34,48 milioane lei mai mici decât pierderile prognozate anul trecut .

Compania Tarom a prezentat Guvernului şi principalele măsuri şi iniţiative strategice avute în vedere pentru 2016:

-       Înlocuirea în operare a aeronavelor A310 şi optimizarea flotei narrow body, scoaterea din exploatare comercială şi valorificarea aeronavelor A310;

-       Evaluarea înlocuirii aeronavelor ATR 42/72 cu aetronave JET de capacitate apropiată cu ATR;

-   Implementare sistem informatic integrat al companiei Tarom, având în vedere că actualul sistem informatic configurat la nivelul anilor 2000 nu permite luarea deciziilor în timp real, în concordanţă cu realităţile pieţei concurenţiale

-   Servicii de consultanţă strategică – pentru luarea unei decizii privind înnoirea flotei Tarom şi operarea în condiţii de eficienţă a rutelor a fost iniţiată o procedură de licitaţie pentru contractarea de servicii de consultanţă strategică şi consultanţă în restructurarea operaţională şi financiară.

-     Îmbunătăţirea serviciilor oferite pasagerilor

-     Restructurarea companiei – în primă etapă se vor face modificări ale structurilor organizatorice de natură să îmbunătăţească şi să fluidizeze procesele decizionale ale companiei, urmând ca ulterior să fie continuate demersurile. Ca urmare a cooptării în Bordul Director a noilor membri angajaţi cu contract de mandat conform OG 109/20011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, s-a demarat analiza restructurării comerciale, operaţionale şi a resurselor umane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO