Profesii

Cea mai căutată calitate a candidaţilor a devenit adaptabilitatea

Cea mai căutată calitate a candidaţilor a devenit...

Autor: Corina Mirea

01.01.2014, 20:49 4299

În perioade de criză ca cea pe care o trăim şi în prezent, o companie nu poate fi performantă decât dacă şi angajaţii săi sunt performanţi, curioşi şi deschişi la schimbare – aceasta este lecţia învăţată odată cu venirea recesiunii, spune Miriana Matei, directorul de resurse umane al furnizorului de echipamente şi servicii pentru industria energetică Schneider Electric, care are 260 de angajaţi în România.

„Pentru a asigura această performanţă într-o continuă creştere, toate eforturile noastre se îndreaptă către îmbunătăţirea aspectelor care influenţează direct rezultatele angajaţilor cum ar fi mediul de lucru, securitatea în muncă, obiectivele, indicii de performanţă, sau instrumentele şi rolurile. Cea mai importantă calitate pe care trebuie să o demonstrăm zilnic este adaptabilitatea”, precizează Miriana Matei, care conduce politicile de HR ale angajaţilor din cadrul Schneider Electric România din 2010.

Adaptabilitatea companiilor, dar şi a angajaţilor se traduce şi în procesul de promovare sau de schimbare de roluri ale salariaţilor, astfel încât dezvoltarea lor să fie aliniată nevoilor de business, dar şi să fie ţinuţi departe de rutină. Totuşi, încurajarea mobilităţii angajaţilor sau schimbarea rolurilor presupun şi asumarea unui risc semnificativ din partea angajatorilor, care pot „trezi” spiritul de „aventură” în rândul angajaţilor şi care pot ajunge ca la un anumit moment să nu mai poată satisfacă din punctul de vedere al organigramei nevoile/aşteptările acestora.

În 2013, Schneider Electric a creat 22 de locuri noi de muncă, iar cea mai mare parte a bugetului de resurse umane a fost investită în recrutare, training şi beneficii pentru angajaţi.

„Pentru anul 2014 accent special va fi pus pe managementul talentelor, dezvoltarea managerilor, dezvoltarea anagajaţilor cu potenţial, atragerea talentelor de pe piaţă în cadrul companiei şi creşterea continuă a nivelului de satisfacţie a angajaţilor”, explică Miriana Matei.

Afacerile Schneider Electric au ajuns în 2012 la peste 43 de milioane de euro, în creştere cu jumătate de milion de euro faţă de anul precedent.

Miriana Matei a fost anul acesta unul dintre experţii în resurse umane care au participat la dezbaterile HR Insider. Ajuns la şapte ediţii în 2013, HR Insider este un eveniment prin care periodic se organizează întâlniri cu experţi în domeniul HR pentru a discuta pe marginea celor mai importante teme din acest sector, realizat sub umbrela ZF Corporate, platforma de ştiri online cu plată a ZF.

Vedeţi aici intervenţia Mirianei Matei în cadrul dezbaterii HR Insider

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO