Mai mult de jumătate (51%) dintre companiile private din România, în special multinaţionale, acordă bonusuri angajaţilor care recomandă prieteni sau chiar rude potrivite pentru rolurile scoase la concurs, arată rezultatele celui mai recent studiu realizat de compania de HR Mercer, pe un eşantion de peste 270 de companii de pe plan local.
„Într-adevăr, sistemul acordării de bonusuri de recomandare s-a generalizat de când s-a accentuat tensiunea la recrutare pe piaţa muncii, pe fondul deficitului de candidaţi. Acest sistem scurtează durata procesului şi aduce candidaţi cu profil apropiat de ce caută angajatorul şi reprezintă o metodă de recrutare cu costuri mai reduse“, a explicat Raluca Pârvu, business manager în cadrul BPI Group, companie de consultanţă în management şi resurse umane.
De altfel, spune ea, sistemul de bonusare pe bază de recomandări a apărut iniţial în anii de criză, ca o stimualre a recrutărilor prin mijloace interne, deoarece costurile erau mai mici.
Astfel, companiile au transformat angajaţii în recruiteri interni, eliminând eventualele costuri de consultanţă externă.