Cu FMI-ul la uşă, Ministerul Transporturilor le cere headhunterilor să renunţe la recrutarea a 10 candidaţi pentru poziţiile de „CEO la stat“

10 aug 2012 Autor: Adelina Mihai

Cea mai mare campanie de recrutare de CEO pentru companiile de stat din subordinea Ministerului Transporturilor, care a început în urmă cu câteva zile, este la un pas de a-şi pierde credibilitatea, având în vedere că ieri reprezentanţii ministerului le-au solicitat headhunterilor să înceteze recrutările pentru cele 10 poziţii de CEO pentru care i-a mandatat.

Primii manageri "privaţi" din cadrul proiectului "CEO la stat" ar fi trebuit să îşi înceapă mandatele în luna septembrie, având în vedere că prima săptămână a lunii viitoare era termenul-limită asumat de headhunteri pentru a prezenta ministrului transporturilor lista scurtă de candidaţi pentru poziţiile de CEO şi membri în consiliile de administraţie ale companiilor Tarom şi CFR. Ieri însă, de pe site-ul proiectului - http://www.georgebu­tunoiu.com/ managerilastat/ - au fost retrase anunţurile de recrutare pentru poziţiile de CEO, rămânând valide doar cele pentru poziţiile de membri în consiliile de administraţie (executivi şi non-executivi).

Headhunterul George Butunoiu, care a câştigat împreună cu consultanţii de la PwC şi cu avocaţii de la David & Baiaş licitaţia pentru proiectele de recrutare de CEO pentru companiile aflate în subodinea Ministerului Transporturilor, nu a dorit să comenteze pe marginea acestui subiect. Nici reprezentanţii Ministerului Transpor­turilor nu au oferit explicaţii până la închiderea ediţiei. Începând de săptămâna trecută, Butunoiu a demarat o campanie agresivă de comunicare a proiectului de recrutare (inclusiv prin anunţuri publicate în Financial Times şi The Economist), prin care a atras deja 2.000 de candidaţi. "Printre candidaţi sunt oameni foarte buni, au aplicat deja trei vicepreşedinţi de bănci, manageri de fonduri de investiţii sau executivi străini. CFR şi Tarom, companiile monitorizate direct de FMI, vor fi primele pentru care vom prezenta listele scurte de candidaţi în prima săptă­mână din septembrie.

Există câţiva directori şi angajaţi din cadrul acestor companii care au aplicat, sunt buni şi au şanse mari să ajungă pe lista scurtă, însă unii cu siguranţă nu vor rămâne la conducerea acestor companii", explică Butunoiu, unul dintre cei mai cunoscuţi headhunteri locali, care conduce grupul de companii George Butunoiu Executive Search Consultants. Butunoiu avea un mandat de recrutare de 60 de poziţii de CEO şi membri în consiliile de administraţie pentru zece companii de stat aflate în subordinea Ministerului Transporturilor, printre care se numără CFR, CFR Infrastructură, CFR Călători, Tarom, Metrorex, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) sau Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

Acum însă, el a rămas cu un mandat de recrutare de 50 de poziţii pentru membrii consiliilor de administraţie din cadrul acestor companii. Valoarea contractelor pentru proiectele de recrutare este de 200.000 de euro, adică aproape de 3.600 de euro/manager recrutat, fiind mult mai mică decât cea a contractelor obişnuite de executive search. Întrebat dacă nu va avea pierderi financiare în urma acestui proiect, Butunoiu a spus că nu, dar că nu va avea nici câştiguri semnificative, motivând implicarea în proiect prin faptul că acesta este "cel mai interesant proiect din carieră". Cele zece firme pentru care se vor alege noi manageri au avut anul trecut o cifră de afaceri cumulată de peste 1,5 miliarde de euro şi un efectiv de peste 53.800 de angajaţi. Împreună, cele zece companii au înregistrat pierderi de 237 mil. euro şi un profit net de 79 mil. euro.

Noii manageri nu vor avea salariile plafonate la nivelul celor de secretari de stat (cum a fost până acum), adică de 1.000 de euro pe lună. "Candidaţii sunt flexibili în ceea ce priveşte negocierea pachetelor salariale, care vor fi competitive cu cele oferite în mediul privat şi care vor fi negociate pentru fiecare companie în parte", a mai spus Butunoiu. Cei care vor să aplice pentru unul dintre cele 60 de posturi scoase la concurs găsesc detalii despre proiect pe site-ul http://georgebutunoiu.com/managerilastat, unde sunt specificate adresele de e-mail la care trebuie transmise CV-urile şi scrisorile de intenţie. Spre exemplu, pentru poziţia de membru în Consiliul de Administraţie al CFR, candidaţii trebuie să trimită CV-urile detaliate la adresa de e-mail: CFR-membruCA@georgebutu­noiu.com în 30 de zile de la data apariţiei anunţului (adică până pe 23 august).

Profilul candidatului ideal este profilul obişnuit corespunzător nivelului de senioritate necesar ocupării unui astfel de post în cadrul unei companii private. Candidaturile (CV-urile şi scrisorile de intenţie, care trebuie să fie şi în română, şi în engleză) se depun numai în format electronic, în fişiere Word (versiunea 1997 - 2003) şi numai la adresele indicate în fiecare anunţ de recrutare. Pe site-ul proiectului există şi secţiunea "Jurnal de campanie", în care consultanţii anunţă eventualele modificări din cadrul proiectului.

Proiectul "CEO privat la stat" a început anul trecut la insistenţele FMI şi a fost reluat în fiecare scrisoare de intenţie, însă a fost privit încă de la început cu scepticism. Surse apropiate acestui proiect susţin că există presiuni mari din partea politică pentru suspendarea proiectelor de recrutare de CEO din privat, având în vedere că aceste posturi de conducere sunt deja "promise" unor directori din cadrul acelor ministere.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.08.2012

Intră în comunitatea Facebook Ziarul Financiar, locul unde ziarul vorbeşte cu tine
Cuvinte cheie:
FMI
, Ministerul Transporturilor
, recrutare
,
Vizualizari:
Printeaza
Momentan sunt 6 comentarii Comenteaza si tu
Comentarii (6):
popescu - 29 august 2012, 15:05

Servus,

De cum a venit USL ul la guvernare s au taiat banii pentru autostrazi in schimb se dau bani pentru pensionari si bugetari adica la asistenta sociala.
Nu este posibil ca ministerul transporturilor sa nu faca absolut nimic.Inadmisibil, in conditiile in care Romania nu are un numar suficienti de autostrazi.Oare ce fel de oameni ne conduc se gandesc numai la voturi si asta pe termen scurt, nu au viziune pe termen lung, nu vor dezvoltarea Romaniiei, oare ce cauta acolo oamenii astia de la transporturi si CNADNR daca nu vor sa faca treaba si sa lupte pentru o cauza

radu - 29 august 2012, 09:00

Nu vor renunta la directorii numiti politic in veci. Vor organiza un simulacru de recrutari si vor spune ca tot fosti directori politici au castigat concursul. Le vor da pe hartie salarii neplafonate la 1000 euro iar o parte din salariile de zeci de mi de euro vor merge la partide. Cum sa fuga cainele de la macelarie, vor jefui aceste compani cum au facut-o si pana acum prin achizitii, la preturi exorbitante .

Statul sunt ei - 10 august 2012, 16:44

Sa faca ca la fa brica de p astile unde in consiliul de administratie schimbarea a insemnat ramanerea acelorasi oameni, dar pe salarii adevarate; iar directorul de stat e acelasi de 1000 de ani si va fi viitorul "privat" pe bani adevarati; important e sa rezolve lipsa de prfit pe hartie pentru nenumaratele rubedenii si pile. Si uite asa a trecut de la stat la privat, prin cresterea salariilor baronilor locali.

andreea - 10 august 2012, 14:44

Intrebare: de ce sa pastrezi pe post de CEO un * politic, ce garanteaza pierderi de sute de milioane de euro, in loc sa alegi un profesionist din mediul privat, care sa-si indeplineasca obiectivele, inclusiv cele de profit?
Raspuns: pentru ca retardatul iti da contracte cu dedicatie.
Nua fost, nu este si niciodata nu va fi pus un manager privat la o cloaca (pardon companie ) de stat.

camelia avram - 10 august 2012, 12:27

Au aplicat vicepresedinti de banci? Nu mi-am dat seama la ce exceleaza acesti vicepresedinti de banci. Pentru pozitiile economice? Din birourile lor de la ultimele etaje se uitau superior la companiile care doreau sa faca ceva in Romania. Dupa perioada de superioritate a urmat reversul. Se duceau cu miere pe buze la dezvoltatorii imobiliari, sa plaseze ei banii bancii in cele mai "tari proiecte imobiliare"din istoria economiei. Acum e perioada in care cauta calea de mijloc, incercand sa ocoleasca in mod dibace "suturile in fund" primite de la bancile mama, si ele vai de mama lor. Si astfel acesti vicepresedinti incearca sa-si caute de lucru pentru a evita mesajul "plec sa-mi urmaresc destinul". Poate nu ar mai trebui sa ne impresionam asa de usor de titulaturi obtinute in companii multinationale, in vremuri de mult apuse ale succesului economiei, oriunde ar fi ea. Sa ne orientam spre oameni si mai putin spre ce pozitii au ocupat. Specialistii valorosi, care…

BTG - 10 august 2012, 09:33

vor sa numeasca pe aceste posturi oamenii lor, viitorii baieti destepti care sa falimenteze companiile de stat si sa le acopere pierderile din banii nostrii de taxe ca si la CFR ca si la Posta romana si cate si mai cate

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

Intră în comunitatea Facebook Ziarul Financiar, locul unde ziarul vorbeşte cu tine
vreaupresedinte.ro
Inchide