Profesii

Cum a câştigat primii bani proprieratul Betty Ice, care a construit o companie cu afaceri de 28 mil. euro „La 18 ani am fugit din România”

Cum a câştigat primii bani proprieratul Betty Ice, care...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

30.04.2017, 05:43 4517

„La 18 ani am fugit din România comunistă în Austria şi doream să devin un om liber. (...) Primii bani câştigaţi au fost în Austria pe un şantier. Fiind emigrant, am fugit cu hainele de pe mine şi din primii bani mi-am cumpărat strictul necesar de trai”, a povestit antreprenorul. Într-un concediu petrecut în România în 1990, a adus o maşină de îngheţată din Austria, pe care a cumpărat-o prin credit, a închiriat un spaţiu în Suceava şi a testat piaţa timp de o lună. În 1987-1988, Armenean a lucrat la o gelaterie din Austria şi acolo i-a venit pentru prima dată ideea de a lansa un business similar. Ulterior, în 19994, a pus bazele producătorului Betty Ice, care a ajuns anul trecut la afaceri de circa 125 mil. lei (28 mil. euro), în creştere cu aproximativ 10% faţă de anul precedent.

„Trebuie să accepţi eşesul la fel cum accepţi şi succesul pentru că fac parte ambele din viaţa de antreprenor. Trebuie să ai privirea înainte. De asemenea, antreprenorii trebuie să fie perseverenţi, să aibă strategii pe termen lung, să aibă grijă de calitatea produselor, dar şi de etică”, este sfatul dat de către Vasile Armenean următoarei generaţii de antreprenori. Vasile Armenean este cel mai puternic antreprenor din sectorul îngheţatei şi din Suceava.

Betty Ice este prezentă atât în magazinele din comerţul modern şi tradiţional, cât şi în propria reţea de magazine şi chioşcuri. Pe timpul verii, Betty Ice are deschise peste 100 de chioşcuri cu îngheţată în toată ţara.  Compania deţine patru magazine proprii în Braşov, Oradea, Sibiu şi Cluj-Napoca şi are planuri de dezvoltare în oraşele mari. Pe lista viitoarelor deschideri de magazine cu îngheţată Betty Ice se află Bucureştiul, Constanţa şi Iaşiul, însă dezvoltarea acestora este îngreunată de întârzierea în primirea autorizaţiilor necesare.

Principalele branduri de îngheţată din portofoliul companiei sunt Betty Blue, Moana, Lido, Balleto şi Minuto. 

Un român consumă anual în medie echivalentul a 20 de cornete de îngheţată, potrivit ultimelor date ale ZF. Prin comparaţie, un locuitor al peninsulei scandinave consumă de patru ori mai mult. Piaţa este evaluată la 150 milioane de euro anual. Principalii concurenţi ai Betty Ice pe piaţa de îngheţată sunt Unilever (Algida, Napoca), Nestlé (Nirvana, JOE), Top Gel sau Alpin 57 Lux.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO