Profesii

Daniela Sindila, HR manager al Rin Group: Directorul general al Rin Grand Hotel castiga 7.000 de lei pe luna

Daniela Sindila, HR manager al Rin Group: Directorul general al Rin Grand Hotel castiga 7.000 de lei pe luna

Daniela Sindila,HR manager al Rin Group: Cineva spunea ca un director general bun are directorul economic in buzunarul drept si directorul de HR in buzunarul stang. S-a inteles mai greu importanta si rolul managerului de resurse umane la noi, pentru ca foarte mult timp s-a crezut ca un director de HR incheie contracte, face angajari sau lichidari si doar atat.

13.09.2009, 16:08 4198

"Salariile oferite in cadrul hotelului Rin Grand Hotel sesitueaza la nivelul pietei, intre 1.000 si 4.300 - 4.500 de lei(240 - 1.070 euro). Cel mai bine platit este general managerulcompaniei, care are un venit lunar de 7.000 de lei (1.666 euro)",sustine Daniela Sindila, HR manager in cadrul Rin Group, carenumara aproximativ 2.000 de angajati in total.

Salariul lui Stefan Balaur, directorul general al hotelului depatru stele a carui conducere a preluat-o din iunie 2008, este depeste doua ori mai mare decat cel pe care il primeste cel mai bineplatit angajat din divizia food&beverage, care poate castigapana la 3.000 de lei (714 euro).

"E mai simplu sa manageriezi 170 de oameni, cum se intampla insituatia colegului de la food& beverage, dar este altceva sa aiin spate responsabilitatea acestui hotel cu 400 de angajati, pentruca mai sunt si angajatii din departamentele de suport de care estiresponsabil." Salariile din industria hoteliera sunt printre celemai mici din economie, salariul mediu net variind in jurul a 200 deeuro, potrivit datelor de la Institutul National de Statistica.Niveluri salariale mai generoase se intalnesc la pozitiile demanagement ocupate de expati. Astfel, un manager strain nu va venila conducerea unui hotel de pe piata locala pentru mai putin de4.000 de euro pe luna.

Infiintat in 2007, cel mai mare hotel din Europa (potrivitdeclaratiilor proprietarilor), are o suprafata de 115.000 de mpconstruiti. Recrutarile pentru cel mai mare proiect al grupului aufost facute in numai doua luni, aceasta fiind cea mai importantaprovocare cu care s-au confruntat angajatii din echipa de resurseumane. Au fost testate si mai multe grile de salarizare, insa panala urma departamentul de HR a gasit o formula despre care aconsiderat ca da cele mai bune rezultate.

"In 2009, din pacate, n-am reusit sa pastram cresterea salarialape care am practicat-o pana la inceputul crizei. Am fi putut facelucrul acesta daca am fi redus din personal, dar am decis sa nepastram oamenii si sa inghetam salariile."

Cu toate acestea, compania aplica politici de retentie aangajatilor prin compensatii si facilitati. Printre beneficiileoferite angajatilor se numara vouchere pe perioada verii la cel maimare parc acvatic din Romania, Water Park (care se afla sub umbrelacompaniei Rin Otopeni) sau participarea la teambuildinguri.

Fac fata unui grad de ocupare de 70%

Cei 400 de angajati din cadrul Rin Grand Hotel ar putea sa facafata la un grad de ocupare al hotelului de 60 - 70%. Potrivitinformatiilor furnizate anterior de companie, gradul de ocupare alhotelului a fost la sase luni de 27%.

"Pentru un grad de ocupare de 80 - 90% ar trebui sa avem oechipa mult mai mare. Am fost constienti atunci cand am facutangajari ca e un hotel nou deschis pe piata si ca nu va avea dinstart un grad foarte mare de ocupare." Fratii Negoita au anuntat cavor transforma 250 de camere din hotel in spatii de birouri,decizia fiind luata pe fondul scaderii gradului de ocupare alhotelului.

"Anul acesta nu am facut restructurari, iar aceasta a fost omunca destul de grea, pentru ca toata lumea se confrunta cuprobleme. Am incercat sa pastram numarul de angajati si sa facemrecrutari doar pe pozitiile care au ramas libere, acestea fiinddestul de putine."

In acest moment, departamentul de HR al hotelului recruteazapentru patru pozitii, doua in departamentul de dezvoltare si cateuna in departamentul de vanzari si de rezervari.

Rin Grand Hotel are trei divizii de angajati: una de cazare, incare lucreaza cei din departamentul de housekeeping (spalatorie,curatatorie, cameriste) si receptie, una de administratie sivanzari (contabilitate, juridic, rezervari, evenimente, securitate,tehnic) si divizia de food& beverage (bucatarie si service).Cei mai multi angajati lucreaza in food& beverage, unde existade la spalatori de vase pana la ospatari, barmani, ajutoare debucatar, bucatari executivi sau manageri de evenimente.

Traininguri de 50.000 de euro

Inca de la infiintarea hotelului, s-a stabilit ca in fiecaredepartament sa existe cate un trainer intern care sa se ocupealaturi de un reprezentant al departamentului de HR de integrareanoilor angajati. "Am angajat ospatari cu experienta, insa ei veneaudin locuri diferite, cu politici diferite, cu asteptari diferite sicineva trebuia sa se ocupe de ei, sa-i urmareasca pas cu pas sisa-i instruiasca. Am folosit si traineri externi, dar in locuri dinafara Bucurestiului."

Anul acesta au existat insa mai putine programe de teambuldingorganizate de hotel fata de anii trecuti, insa bugetul de traininga ramas acealasi ca in 2008.

"Bugetul de training s-a mentinut la nivelul din 2008, cu ovaloare de aproximativ 50.000 de euro pentru angajatii din RinGrand."

Exista diferente majore in ceea ce priveste media de varsta aangajatilor din hotel: daca cei de pe pozitii de receptioneri auvarste cuprinse intre 22 si 23 de ani, angajatele din departamentulde housekeeping au intre 40 si 42 de ani.

Recrutare de pe bancile facultatii

"Sunt pozitii pentru care nu cerem experienta. De exemplu, amangajat un grup de receptioneri cu experienta care au facutprezentari in cadrul mai multor universitati din Bucuresti. Amadunat sute de CV-uri si am selectat tineri prezentabili pentrupozitii de receptioneri."

Candidatii care aplica pentru un job de receptioner in cadrulhotelului trebuie sa vorbeasca fluent doua limbi straine si sa aibacunostinte de operare a calculatorului. Anul acesta, s-au facutinsa doar patru recrutari pentru aceasta pozitie.

Exista in cadrul companiei angajati care au acceptat joburi cumeste cel de receptioner pe timpul facultatii si care, dupa ce si-audat examenul de licenta, au solicitat o perioada de proba pe opozitie in cadrul departamentului pentru care au fost formati inperioada studiilor.

"Avem un consilier juridic care a lucrat initial ca receptioner,pe timpul facultatii, care a fost avantajat si de faptul ca acunoscut modul de lucru din hotel."

In cadrul hotelului exista un departament de recrutare si deaceea nu se apeleaza la agentii sau la site-uri de recrutare atuncicand se fac angajari. "Pentru pozitii de conducere am apelat si larecomandari interne."

In opinia lui Sindila, managerii de HR sunt foarte pretuiti sicautati in aceasta perioada, pentru ca ei sunt cei care trebuie sagaseasca solutii pentru eventualele restructurari operate decompanii si este foarte important modul in care se comunica acestlucru.

"Cineva spunea ca un director general bun are directoruleconomic in buzunarul drept si directorul de HR in buzunarul stang.S-a inteles mai greu importanta si rolul managerului de resurseumane la noi, pentru ca foarte mult timp s-a crezut ca un directorde HR incheie contracte, face angajari sau lichidari si doar atat",conchide ea.

Cariera

  • 41 de ani
  • 2003 - prezent: director resurse umane, Rin Group, ProHotels
  • Ianuarie 2003 - iulie 2003: sef departament resurse umane, Casade Editura Viata si Sanatate
  • Ianuarie 1998 - decembrie 2002: inspector resurse umane, Casade Editura Viata si Sanatate
  • Mai 1995 - decembrie 1997: asistent manager, Casa de EdituraViata si Sanatate
  • Facultatea de Finante si Contabilitate, Universitatea dinCraiova

Rin Group, pe scurt:

  • Firme din cadrul grupului: Pro Confort, Pro Hotels, Rin HotelManagement, Domus Stil Construct, Confort Hotels, Ring Media, MagicWater Park, Confort Leasing, Confort Credit
  • Are 2.000 de angajati in total, din care 700 lucreaza in celepatru hoteluri
  • Rin Grand Hotel are 400 de angajati
  • Venituri de 71 mil. euro anul trecut, potrivit informatiilordin companie
  • Angajatii din Rin Grand corespund unui grad de ocupare de 60 -70% al hotelului; gradul de ocupare in primele sase luni a fost de27%
  • 50.000 euro, bugetul de training din 2009 pentru Rin Grand

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO