Profesii

E-learningul reduce costurile cu instruirea angajaţilor cu până la 40%

E-learningul reduce costurile cu instruirea angajaţilor cu până la 40%

Autor: Adelina Mihai

29.11.2011, 16:09 893

O companie îşi poate reduce semnificativ costurile cu instruirea angajaţilor prin e-learning, mai ales în contextul în care angajatorii au tăiat din bugetele de resurse umane, crede Adrian Călin, consultant în cadrul furnizorului de cursuri de e-learning Blue Point IT Solutions, partenerul pe piaţa locală al companiei Skill Soft.

"Am calculat cu cât şi-a redus costurile un client din sectorul bancar prin folosirea e-learningului şi am constatat că s-au cheltuit cu 40% mai puţin faţă de cheltuielile presupuse de un training tradiţional, în contextul în care primele bugete tăiate în perioade economice dificile sunt cele alocate resurselor umane", a spus Adrian Călin, prezent astăzi la conferinţa "ONLINE vs. OFFLINE TRAINING: Va revoluţiona e-learningul piaţa locală a serviciilor de instruire?" organizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Blue Point IT Solutions.

Într-un context în care piaţa locală a programelor de training "la clasă" a scăzut cu 25-30% în ultimii doi ani, ajungând la valoarea de 25- 30 de milioane de euro, folosirea programelor de e-learning a devenit o practică din ce în ce mai des utilizată în rândul oamenilor din departamentele de resurse umane.

"Pe lângă preţ, printre avantajele programelor de e-learning se mai află disponibilitatea acestora (pentru că angajaţii nu au timp să piardă una sau două zile pentru a merge la training şi îşi aleg siguri când să parcurgă cursul), precum şi faptul că aceste cursuri pot fi accesate de un număr mare de angajaţi într-o perioadă scurtă de timp", a spus Craig Murray, EMEA account Manager în cadrul SkillSoft, care coordonează activitatea furnizorului de programe de e-learning în peste 20 de pieţe.

La nivel global, piaţa serviciilor de e-learning a ajuns la valoarea de 48 de miliarde de dolari, iar primele programe de educaţie virtuală au fost folosite în SUA.

ZF a lansat în această vară o secţiune de e-learning pe site ( http://www.zf.ro/e-learning/), prin care oferă câteva sute de cursuri din domenii precum management, leadership, vânzări, project management, HR, comunicare, dezvoltare personală, team building, marketing, customer service, financiar sau Microsoft Office 2007.

În cadrul unui program de training tradiţional de time management, desfăşurat pe o perioadă de 2 zile, preţurile variază între 330 şi 350 de euro, însă există angajaţi care pot participa la mai multe cursuri pe an. Un curs de e-learning în domeniul leadershipului costă, la un preţ de listă, 139 de lei (32 de euro), iar la preţul oferit de ZF costă 59 de lei (14 euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO