Profesii

Finanţarea pentru formarea a 55.000 de profesori, aprobată. Ministrul Educaţiei, Liviu Pop: Este un proiect ambiţios

Finanţarea pentru formarea a 55.000 de profesori,...

Autor: Oana Despa, Mediafax

14.11.2017, 16:42 589

„La ţară există o vorbă: orice lucru început este jumătate făcut. Dacă astăzi am început, înseamnă că jumătate am rezolvat. Este un proiect ambiţios şi absolut necesar sistemului de educaţie. Am început acum şase ani de zile cu rescrierea programei şcolare pentru învăţământul primar, suntem în curs de implementare a noilor programe şcolare pentru învăţământul gimnazial şi este absolut necesar ca pe segmentul clasa pregătitoare — clasa a opta să avem acoperit tot ceea ce înseamnă formarea cadrelor didactice. Este un element important, din punctul acesta de vedere proiectul atinge aproape toate elementele necesare într-un act de predare de calitate din perspectiva profesorului”, a declarat ministrul Educaţiei, Liviu Pop.

Programul „Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi” (CRED) va fi implementat în următorii patru ani şi vizează formarea a 15.000 de cadre didactice din ciclul primar şi alte 40.000, din ciclul gimnazial pentru a lucra pe noile planuri cadru şi programe şcolare. În acest sens, vor fi organizate 2.750 de cursuri şi 330.000 de ore de formare, fiind implicaţi 900 de formatori.

Toţi cei 55.000 de participanţi la cursurile de formare vor primi o subvenţie în cuantum de 600 de lei. Suplimentar, pentru cadrele didactice generatoare de bune practici vor fi acordate 150 de premii. De asemenea, vor fi elaborate 18 ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învăţământul primar şi gimnazial, respectiv 7.200 de resurse educaţionale deschise (RED) pentru toate disciplinele. Acestea vor fi accesibile elevilor şi cadrelor didactice atât în centrele de resurse educaţionale deschise, cât şi pe o platformă on-line de e-learning.

„Proiectul lansat de Ministerul Educaţiei este o picătură în oceanul de nevoi pe care le generează sistemul de educaţie. Sper ca în continuarea acestui demers să existe abordări şi dezbateri care să se concentreze pe conţinuturile din curriculumul naţional, întrucât acesta trebuie adaptat la specificul, profilul şi aşteptările elevilor de astăzi”, a precizat preşedintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Senatul României, Ecaterina Andronescu.

Pe de altă parte, elevii, cei care intră în contact direct cu profesorii, spun că la clasele I-IV se predă de ani buni după noile planuri cadru, fără profesori formaţi, lucru care se aplică şi în cazul elevilor de clasa a V-a.

„Începem un proiect de formarea profesorilor pe noile curricule, când noi deja le implementăm de două luni. Practic, noi deja predăm pe noile programe,dar fără ca profesorii să fie formaţi. Generaţia, care este acum în clasa a V-a , este în continuare o generaţie de sacrificiu. Noi formăm acum profesorii pe ciclul primar când deja avem prima generaţie care a terminat pe noul curriculum. (...)Un profesor de calitate este acel profesor care inspiră elevii, dar, în România, încă ne aflăm, din păcate, nu ieşim din metehna comunistă atunci când vorbim despre evaluarea la clasă. Încă sunt cazuri în care dacă un elev nu are manual, toată clasa trebuie să dea un test. Acest lucru, fiind încă prezent, reprezintă pentru noi o piedică în calea dezvoltării învăţământului românesc”, a explicat preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa, Alexandru Manda.

Proiectul „Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi” reprezintă o intervenţie sistemică destinată prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a şcolii prin măsuri care să susţină aplicarea inovativă şi sustenabilă a noului curriculum naţional şi creşterea accesului la experienţe de învăţare de calitate ale elevilor din învăţământul primar şi gimnazial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO