Profesii

Lanţul de supermarketuri unde angajaţii sunt „taxaţi” de către conducere: A devenit normal să-ţi vezi colegii plângând. Angajaţii sunt îngroziţi că îşi vor pierde locul de muncă

Lanţul de supermarketuri unde angajaţii  sunt...

Autor: Răzvan Botea

05.02.2018, 16:28 11639

Angajaţii unui lanţ de supermarketuri din SUA, Whole Foods, se plâng că sunt terorizaţi de rigorile noului sistem de management al produselor, care îi face să aibă coşmaruri, iar plânsul la locul de muncă a devenit o obişnuinţă , relatează Business Insider.

Acest nou sistem, numit comanda la raft, are un set de proceduri pentru achiziţia şi mai apoi afişarea şi stocarea produselor pe rafturi sau în depozit. Angajaţii sunt evaluaţi pe baza unui barem denumit scorecard care măsoară dacă regulile au fost respectate.

„Stresul a creat un mediu extrem de tensionat. A devenit normal să-ţi vezi colegii plângând. Mă trezesc din somn noaptea din cauza coşmarurilor despre faptul că supraveghetorii mei vin în control şi-mi voi dezamăgi echipa din cauza depunctării”, a spus un supervizor al unui magazin Whole foods de pe coasta de Vest.

Fiecare produs din departament are un loc stabilit de depozitare. Dacă la verificare acesta este găsit 3 centimetri mai la dreapta, departamentul pierde punctaj”, spune un angajat Whole Foods Colorado.

Verificăril includ, de altfel, şi un set de întrebări „la faţa locului”, unde angajaţii trebuie să recite scopul de vânzări al departamentului, cele mai vândute produse, vânzările din săptămâna trecută şi alte informaţii.

Unii angajaţi care participă împreună cu managerii la verificarea aplicării noilor reguli, descriu sistemul ca fiind greoi şi cauzator de stres.  Conversaţiile cu foşti angajaţi plecaţi recent din companie (unii dintre aceştia plecând după 20 de ani de colaborare) au relevat că sistemul a fost văzut de mulţi ca fiind unul bazat pe pedepse.

Aceştia spun că mulţi dintre angajaţi sunt îngroziţi că îşi vor pierde locul de muncă din cauza noului sistem, aşa că petrec mai mult timp verificând scorecard-urile decât îngrijindu-se de clienţi. Mulţi dintre ei şi-au dat demisia datorită acestuia sau îşi caută alt job.

Investitorii au fost informaţi de către directori că noul sistem va reduce costurile, va crea mai mult spaţiu de depozitare şi va oferi angajaţilor mai mult timp pentru a-l aloca clienţilor.

Dar noul sistem merge prea departe, conform angajaţilor.

Whole Foods forţează angajaţii să se conformeze cu noile reguli prin faptul că managerii regionali verifică regulat magazinele pentru a constata dacă există abateri de la regulile care spun unde trebuie să fie fiecare produs. Aceste abateri sunt trecute în scorecard unde departamentele pierd punctaj în urma abaterilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO