Profesii

Managerii recompenseaza performanta angajatilor prin beneficii invizibile

Managerii recompenseaza performanta angajatilor prin beneficii invizibile
31.05.2009, 23:49 412

In discutiile cu angajatii, liderii organizatiilor acorda o atentie sporita beneficiilor "invizibile" de care se bucura acestia, cum sunt banii pe care ii investeste compania in training, in asigurari de sanatate sau pensie, pe care anterior angajatii le considerau indiscutabile.
Noile cercetari realizate de firmele de consultanta si recrutare arata ca, din cauza faptului ca acum exista presiune pe bugete, managerii se concentreaza mai mult asupra comunicarii cu angajatii cu privire la beneficiile insesizabile pe care le primesc la locul de munca. In consecinta, daca asigurarea de sanatate era considerata "un dat al pachetului salarial" si era trecuta cu vederea de catre angajati, care considerau ca angajatorul nu face niciun efort pentru a acorda un astfel de beneficiu, companiile insista mai mult acum pe constientizarea existentei acestuia in pachetul salarial.
Se observa o schimbare si in programele de management al performantei, care implica de regula o recompensa materiala, intrucat organizatiile se gandesc acum la felul in care ar putea fi folosite aceste programe pentru a asigura loializarea si motivarea angajatilor.

Vor sa comunice recompensele totale ale jobului
Angajatorii tind sa se orienteze spre o comunicare efectiva a "recompenselor totale" acordate angajatilor, arata cercetarea realizata de companiile de recrutare si consultanta Hay si WorldatWork pe un esantion de 763 de organziatii din 66 de tari.
Sondajul arata ca aproape sase din zece manageri intentioneaza sa isi majoreze interesul fata de motivarea angajatilor atunci cand vine vorba de masurarea programelor de recompensare a performantei in urmatorii doi sau trei ani. Mai mult, aproape doua treimi vor sa afle care este valoarea motivationala a angajatilor obtinuta in urma acestor tipuri de programe.
"Vremurile dificile arata ca firmele inca isi mentin un focus accentuat pe costuri. Se observa o puternica tendinta de realizare a unei balante mai bune intre managementul financiar si aspectele motivationale ale recompensarii", a precizat Anne Ruddy, presedintele companiei WorldatWork.
O alta concluzie a cercetarii arata ca programele de recompensare a perfomantei nu mai aduc aceleasi bonusuri consistente pentru angajati ca pana acum. Sapte din zece firme au precizat ca se acorda o atentie sporita programelor de masurare a performantei financiare a angajatilor si numai patru din zece manageri au spus ca ii intereseaza mai mult loialitatea personalului angajat.
Companiile acorda o atentie mai redusa pentru alte standarde de performanta, cum este satisfactia clientilor, inovatia, talent managementul sau angajamentul angajatilor.
"Scaderea activitatii economice la nivel mondial a grabit organizatiile din intreaga lume sa-si reorienteze atentia spre motivarea si fidelizarea angajatilor", a precizat Tom McMullen, responsabil cu practicile de recompensare din cadrul companiei Hay. El a adaugat ca, in vremurile in care bugetele sunt restranse, mentinerea unei forte de munca loiale este un proces mai dificil ca niciodata.
"Angajatii cauta modalitati prin care sa-si imbunatateasca loialitatea fata de companie si este esential ca ei sa isi aminteasca de puterea motivationala a beneficiilor pe care nu le-au sesizat pana acum, de rolul managementului care a stabilit un climat de lucru prielnic si de importanta comunicarii interne", a mentionat McMullen.

Vor sa stie cum isi recupereaza bonusurile
Pe de alta parte, aproximativ sase din zece firme intentioneaza sa masoare mai des modul in care este recuperata investitia in bonusurile pe care le acorda angajatilor. Cinci din cele 763 de companii care au participat la cercetare au mentionat ca deja fac acest lucru.
"Recompensele financiare care nu sunt sesizabile in bani reprezinta adesea o treime sau mai mult din costurile salariale totale ale organziatiei, insa putini angajati inteleg adevarata valoare a pachetului salarial pe care il primesc", a adaugat McMullen.
Peste o treime din organizatiile participante la cercetare sustin ca vor sa foloseasca programul de recompensare a performantelor pentru a intari o cultura de creativitate si de inovatie in companie.
"Loialitatea angajatilor si mentinerea lor multumiti ar trebui sa fie ceva mai mult decat acordarea unor prime.
Organizatiile invata acum sa-si trateze angajatii ca niste valori, si nu ca pe niste cheltuieli. Managerii vor investi strategic in talentul angajatilor folosind un   sistem complex de recompense", conchide presedintele companiei WorldatWork.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO