Profesii

Managerii români trebuie să iasă din zona de „platou“. O creştere de 5% a veniturilor nu e suficientă, iar prudenţa nu aduce cotă de piaţă

Absolvent al Goethe University din Frankfurt, Michael Weiss lucrează în cadrul A.T. Kearney de peste15 ani.

Absolvent al Goethe University din Frankfurt, Michael Weiss lucrează în cadrul A.T. Kearney de peste15 ani.

Autor: Adelina Mihai

22.04.2014, 00:08 370

O creştere a veniturilor anuale situată în intervalul 10 - 25% este cea mai profitabilă pentru o companie, iar acest lucru este valabil pentru toate industriile, arată un studiu realizat la nivel global de firma de consultanţă A.T. Kearney din 1997 încoace, pentru a identifica procentul optim de creştere a veniturilor organizaţiilor. În România însă, managerii au bugete construite în zona menţinerii afacerilor la acelaşi nivel ca în anul precedent, iar când vânzările scad, politicul este de vină, a explicat Michael Weiss, şeful A.T. Kearney.

„Majoritatea directo­rilor din companiile din România spun că se aşteaptă la o creştere a ve­ni­turilor cuprinsă între 0 şi 5%. Este, pe de-o parte, o veste bună pentru că tren­dul este pozitiv, însă o creştere de 5% nu este suficientă. Managerii români tre­buie să găsească o modalitate să iasă din zona de «stagnare», să îşi regân­dească strategia de business pentru a aduce din nou afacerile pe creş­tere“, a spus Michael Weiss, Managing Partner în cadrul A.T. Kearney, una dintre cele mai mari companii de consultanţă în management de pe plan local.

El a adăugat că, de multe ori, consultanţii în management sunt între­baţi de ce o creştere a veniturilor mai ma­re de atât nu e recomandată, însă ex­plicaţia este simplă: cu cât creşterea este mai accelerată, cu atât gradul de com­plexitate al businessului este mai mare, iar acesta devine din ce în ce mai greu de gestionat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO