Profesii

Mastercard: Conform psihologilor, fanii unei echipe pot să devină al 12-lea jucător

Mastercard: Conform psihologilor, fanii unei echipe pot...

Autor: Dragoş Dinu

22.05.2018, 16:39 200

Psihologii sportivi susţin că scandările suporterilor într-un meci de fotbal pot avea o contribuţie la creşterea performanţei unei echipe echivalentă cu un jucător în plus şi că atitudinea pe teren a jucătorilor poate avea, la rândul său, un impact pozitiv, potrivit unui studiu realizat în premieră la nivel european la cererea Mastercard, sponsor UEFA Champions League.

Liverpool FC şi Real Madrid FC vor juca în acest weekend finala UEFA Champions.

Studiul arată că rolul celui de-al doisprezecelea jucător, adică fanii, este important. Psihicul jucătorilor este influenţat pozitiv, iar performanţa lor creşte cu până la 8% atunci când văd şi aud susţinere frecventă din partea mulţimii, prin strigăte de încurajare, bannere şi fulare. Aceste manifestări echivalează cu performanţa unui jucător în plus pe teren, dacă luăm în considerare impactul pe care îl au asupra tuturor celor 11 jucători din echipă.

Mai mult, studiul mai arată că 82% dintre jucătorii care şi-au aruncat ambele braţe în aer au fost din echipa câştigătoare şi că 79% dintre jucătorii care şi-au strâns ambii pumni au făcut parte tot din echipa câştigătoare.

În plus, conform studiului, echipele care sărbătoresc îmbrăţişându-se, bătând palmele sau prin alte interacţiuni fizice au 50% mai multe şanse să câştige. Pe de altă parte, 49% dintre jucătorii care nu sărbătoresc golurile fac parte din echipa înfrântă.

În acest an, Mastercard şi-a propus, în premieră, să îi aducă împreună pe suporterii din România pentru a sărbători spectacolul fotbalistic al celui mai aşteptat meci al primăverii – finala”, a declarat Diana Tănase, Area Marketing Manager, Mastercard România.

Performanţa echipei mai este influenţată şi de zâmbetele fanilor. Studiul arătă că, atunci când îşi văd suporterii zâmbind, sportivii joacă la capacitate maximă pe durata unui interval cu până la 12% mai lung faţă de cei care văd în public expresii negative. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO