Profesii

Messenger status: "Busy. Angajez oameni"

Messenger status: "Busy. Angajez oameni"
24.10.2008, 17:10 230

"De fiecare data cand deschideam messengerul am observat ca exista o reclama care imi sarea in ochi si am dat click sa vad despre ce este vorba. Mi-am dat seama apoi ca aceasta poate fi o metoda foarte buna de recrutare. Eu imi pun de multe ori status la messenger ca fac angajari si toata lumea ma intreaba ce imi trebuie, pe cine caut", povesteste Emma Juravle, trainer al Von Consulting companie cu activitati in domeniul resurselor umane, specializata in recrutarea de personal pentru companiile din IT&C.

Juravle adauga insa ca in unele companii recruiterii nu au acces la messenger, ci numai la site-urile de recrutare. Nici in acest caz, lucrurile nu sunt pierdute: poti sa scrii un mesaj la status atunci cand ajungi seara acasa. De asemenea, Vivien Untaru, general manager al Von Consulting, spune ca are in lista de messenger pe toti candidatii cu care a colaborat si pe care i-a ajutat sa se angajeze de-a lungul timpului.
Untaru, prezenta la a doua editie a IT Recruitment Workshop, eveniment organizat de Von Consulting, a estimat ca cifra de afaceri a Von Consulting va fi de 170.000 de euro in 2008, precizand totodata ca 30-40% din proiectele de recrutare in companie provin din domeniul IT.
Cat priveste anunturile in ziar, acestea se numara printre ultimele solutii la care apeleaza recruiterii. Singurul loc unde acestea pot functiona cu mai mult succes sunt orasele mici din provincie.
"Exista oameni buni de IT care se pierd in provincie si care de obicei vor sa se relocheze. Spre exemplu, in Ramnicu Valcea exista un liceu foarte bun care pregateste specialisti in IT", precizeaza Juravle, care adauga ca este indicat, de asemenea, sa intrebi candidatii unde isi cauta, de obicei, loc de munca. 
Este important de stiut, pentru un recruiter, ca, inainte de a gandi strategia de selectie, acesta trebuie sa se gandeaca la avantajul competitiv, la diferenta intre ce ofera compania sa si ce ofera ceilalti. Iar diferenta poate fi: un program mai relaxat, faptul ca angajatii au posibilitatea sa plece in strainatate, accesul la programe de training, ori faptul ca organizatia are un brand puternic.
Cat priveste anunturile online, este de preferat ca acestea sa fie actualizate zilnic sau sa existe mai multe anunturi in paralel.
"Ca sa fii sigur ca primesti CV-uri trebuie sa actualizezi zilnic anuntul pentru ca altfel risti ca a doua zi anuntul sa ajunga pe pagina a doua si sa nu fie vazut de catre candidati.
De asemenea, este bine ca anunturile sa fie scrise si pe site-ul companiei," explica Juravle, precizand ca un anunt de recrutare poate costa la 150 de euro, insa, de obicei, companiile cumpara abonamente cu 200 de anunturi.
O alta modalitate de a atrage oamenii este video recruiting-ul, adica postarea unor materiale video despre companie chiar pe site-ul acesteia sau pe alte site-uri. "Este foarte interesant cand candidatii vad pe site-ul companiei angajatoare filmulete cu angajati deschisi, care zambesc, pentru ca isi dau seama ca ar vrea sa lucreze intr-un astfel de mediu", este parere Vivien Untaru.
Nu in ultimul rand, blogul de companie este foarte important. Daca politica de comunicare a companiei nu permite acest lucru insa, ar trebui sa existe macar o sectiune de stiri pe site, care sa contina stiri despre angajati, pe langa stirile obisnuite despre lansari de produse.
Un alt sfat pe care il da Juravle este ca atunci cand recrutezi trebuie sa citesti ziarele, revistele, dar mai ales sa deschizi urechile.
"Daca zece candidati iti spun acelasi lucru despre o companie, pe al 11-lea il poti surprinde intrebandu-l acelasi lucru pe care tu il stii deja de la ceilalti candidati", explica aceasta, mentionand ca este indicat sa pastrezi legatura chiar si cu candidatii pe care nu i-ai angajat, acei 'second best', care pot constitui insa o lista de rezerva pentru recrutarile ulterioare".
 
 
 
 
HR News
 
Codecs: Am avut oferte de la fonduri de investitii si le-am refuzat
 
Valoarea de piata a Codecs este de 15-16 milioane de euro, sustine presedintele companiei, Catalin Ionescu.
 
Liviu Florea
"Suntem interesati sa vindem o anumita participatie din companie daca acest lucru va fi benefic pentru dezvoltarea businessului", declara Catalin Ionescu, presedintele Codecs, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de training si consultanta.
Reprezentantul Codecs spune ca in ultimul timp mai multe companii internationale de consultanta si fonduri de investitii din tari ca Statele Unite ale Americii, Anglia si Spania si-au manifestat interesul pentru achizitionarea unei participatii de pana la 50% din afacerea de training si consultanta. "Am avut oferte pentru vanzarea unei participatii de pana la 50% din companie din partea fondurilor de investitii, pe care le-am refuzat. Nu suntem interesati de atragerea unui partener de business care sa vina doar cu banii, ci de unul care sa aduca know-how-ul de care avem nevoie pentru a ne ajuta sa ne crestem", mentioneaza Ionescu. 
Potrivit estimarilor presedintelui companiei, Codecs are o valoarea de piata de 15-16 milioane de euro. "Subiectiv, cred ca tot ceea ce inseamna compania valoreaza circa 15-16 milioane de euro, asta incluzand cladirile, cat si licentele de programe. Totusi, compania ar putea fi evaluata la mai mult in cazul unei expertize profesionale", afirma Ionescu.
Printre activele tangibile ale companiei de consultanta se afla si doua cladiri in care isi desfasoara activitatea, una dintre cele doua locatii aflandu-se in proces de constructie. Anul trecut, Codecs a contractat un credit de circa 2,7 mil. euro de la Banca de Export-Import a Romaniei Eximbank pentru finantarea investitiei in cel de-al doilea imobil. Creditul a fost utilizat pentru achizitionarea unui teren de 590 mp in Capitala si constructia imobilului, cu o suprafata de 2.005 mp.
Infiintata in 1993, compania este detinuta de 25 de actionari, Ionescu avand o participatie de 14%. In primul semestru al acestui an, Codecs a inregistrat o cifra de afaceri de circa 3 milioane de euro, in crestere cu doar 7-8% fata de perioada similara a lui 2007. Avansul usor al cifrei de afaceri in primele sase luni ale lui 2008 s-a datorat seriei de schimbari interne in sistemele de vanzari, marketing si comunicare ale companiei, care au influentat evolutia afacerilor. "Pentru anul in curs estimez afaceri de 5,8 - 6 milioane de euro, pe fondul cresterii solicitarilor de servicii din partea clientilor. Totusi, daca anul trecut profitul net a fost undeva pe la 600.000 de euro, in 2008 profitul va fi semnificativ mai mic, in jurul a 250.000 de euro", spune Ionescu. In 2007, afacerile Codecs au atins 5,2 de milioane de euro.
 
 
Oportunitate pentru new-entry
Presedintele Codecs anticipeaza ca in urmatorii ani mai multi jucatori de training isi vor face aparitia pe piata locala, datorita oportunitatilor pe care le-ar avea prin accesarea fondurilor structurale europene. "Piata de training ar putea cunoaste o crestere importanta datorita celor 4,2 miliarde de euro pe care Uniunea Europeana le acorda companiilor romanesti interesate sa-si dezvolte personalul", subliniaza Ionescu.
In ceea ce priveste trainingul, in Romania exista inca diferente majore intre modul de perceptiei a unui curs de formare profesionala intre sectorul privat si cel public. "Exista o fractura foarte mare intre modul de abordare a trainingului. La stat functioneaza sistemul in continuare pe cine stii, nu pe ce stii", spune Cristian Ionescu.
Una dintre cauzele care determina aparitia unei diferente importante intre modul in care este perceput trainingul in cele doua sectoare este si nivelul educational autohton. "In ceea ce priveste educatia, Romania se afla in epoca primitiva. Dupa terminarea studiilor, doar 2,6% din populatia activa locala mai este implicata intr-un curs de formare profesionala de orice fel. In Ungaria, Cehia si Slovacia, procentul ajunge pe la 9%, in vreme ce in tarile scandinave, procentul urca pana spre 30%", afirma Ionescu.
La nivel privat, managerii au inceput sa constientize din ce in ce mai mult ca fara investitii in propriii angajati, o afacere nu poate progresa. Chiar si asa, spre deosebire de omologii lor din alte tari, managerii locali se feresc sa-si arate vulnerabilitatile in fata trainerului, pentru ca "romanul e obsedat sa arate doar ceea ce da bine". 
 
Firmele din HR, la vanzare
Disponibilitatea pe care o arata Codecs in ceea ce priveste posibilitatea vanzarii unei participatii din companie vine in contextul in care mai multe firme de training si de recrutare de pe piata locala au fost subiectul unor tranzactii in ultimele luni, care nu au fost insa finalizate.
n Recent, Costea Dumitrescu, cofondatorul si actionarul majoritar al companiei de training Ascendis, cu afaceri de trei milioane de euro in 2007, a declarat ca nu mai este tentat sa vanda businessul, dupa ce la inceputul acestui an afirma ca se afla in negocieri cu o companie austriaca de profil pentru a vinde 30% din actiuni.
n In afara de Ascendis si compania Barnett McCall Recruitment (BMR), cu activitati de recrutare si consultanta in resurse umane, a anuntat in iulie ca se afla in negocieri cu un jucator international pentru realizarea unui parteneriat strategic.
n Charlie Crocker, CEO-ul BMR spunea ca a luat aceasta decizie pentru ca are nevoie de un partener care sa-l ajute sa isi creasca businessul pe termen lung, in conditiile in care piata devine din ce in ce mai competitiva.
 
Catalin Ionescu, presedintele Codecsi: In ceea ce priveste educatia, Romania se afla in epoca primitiva. Dupa terminarea studiilor, doar 2,6% din populatia activa locala mai este implicata intr-un curs de formare profesionala de orice fel. In Ungaria, Cehia si Slovacia, procentul ajunge pe la 9%, in vreme ce
in tarile scandinave, procentul urca pana
spre 30%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO