Bernard Arnault este nu doar unul dintre cei mai bogaţi oameni ai planetei, ci şi unul dintre cele mai influente nume din modă şi din industria de lux în general.
Imperiul pe care Arnault l-a creat cuprinde câteva zeci de branduri, de la Dom Perignon, Bulgari, Louis Vuitton la Sephora şi Tag Heuer, reunite sub umbrela LMVH, cel mai important jucător din industria mondială a luxului. Arnault mai deţine şi aproape 9% din acţiunile gigantului francez Carrefour, unul dintre cei mai importanţi jucători din retail, cu afaceri în toate colţurile lumii.
Cu o avere estimată la 41,5 mld. dolari, Arnault (68 de ani) este al 11-lea cel mai bogat om din lume, potrivit clasamentului realizat de revista americană Forbes. În Franţa el ocupă prima poziţie în topul miliardarilor, potrivit aceluiaşi clasament în care îşi face loc un singur român, Ion Ţiriac pe poziţia 1.795.
„Este unul dintre cei mai influenţi oameni din lume, unul dintre aceia care dictează trendurile viitoare. Arnault administrează un imperiu format din 70 de branduri (...), cu circa 3.900 de magazine, toate sub umbrela LVMH. Compania pe care o conduce din 1989 din poziţia de CEO a obţinut anul trecut afaceri record de 40 mld. dolari în 2016“, scrie revista americană.