Ministerul nu poate cere să se construiască noi şcoli sau grădiniţe, este sarcina primăriilor

17 mar 2017 Autor: Mihaela Pascari

Gabriel - Liviu Ispas, secretar de stat la Ministerul Educaţiei Naţionale, a afirmat că nu poate interveni în demersurile privind construcţia de noi şcoli sau grădiniţe, autorităţile locale fiind cele care trebuie să vină cu iniţiativa.

„Tot ce înseamnă partea de patrimoniu este la autoritatea locală. Ministerul Educaţiei nu poate decât să vadă în ce stadiu este acest patrimoniu. Nu putem interveni în sensul de a trece peste dispoziţia pe care o au consiliile locale”, a spus Gabriel-Liviu Ispas, întrebat de ZF de ce nu se construiesc noi grădiniţe şi şcoli în Capitală.

Principala provocare cu care se confruntă Capitala la momentul de faţă, în opinia secretarului de stat, este lipsa terenurilor disponibile pentru contrucţia de noi grădiniţe şi şcoli.

„Noi avem prevăzute câteva sute de creşe şi grădiniţe în Bucureşti, iar cea mai mare provocare va consta în identificarea terenurilor pe care să contruim, şi nu scrierea proiectelor sau asimilarea fondurilor europene”, a spus Gabriel-Liviu Ispas.

ZF a trimis recent solicitări la toate sectoarele din Capitală, iar din răspunsurile primite reiese că anul trecut nu a fost construită nicio şcoală sau grădiniţă în Bucureşti.

Cele mai aglomerate şcoli şi grădiniţe din Capitală sunt cele din sectoarele 1 şi 6, zone care s-au extins în ultimii ani în ce priveşte contrucţia de noi blocuri de locuinţe, fără să se ţină cont că, odată cu noii locatari, o să crească şi numărul de copii.

„În ce priveşte zona de Nord a Capitalei, aceasta este într-o dezvoltare continuă, încât spaţiile libere tind să devină insuficiente. Chiar de dimineaţa am vorbit cu primarul sectorului 1 despre şcoala Herăstrău, ştim ce se întâmplă acolo”, a mai spus secretarul de stat. Şcoala Gimnazială „Herăstrău” este una dintre cele mai aglomerate şcoli din Capitală.

Gabriel-Liviu Ispas spune că a propus primarului Sectorului 1 să contruiască pe terenul de peste 2.000 de mp, existent lângă şcoală, un corp de clădire.

Colaborarea permanentă a autorităţilor centrale cu cele locale este una dintre soluţiile propuse de Ispas pentru a îmbunătăţi reţeaua educaţională. „Problemele identificate ce apar trebuie rezolvate imediat, nu putem face ceva dacă ne întâlnim de două ori pe an”.

O altă provocare cu care se confruntă Capitala sunt efectivele pe clase, adesea acestea depăşesc 30 de copii într-o clasă.

„Avem o suprapopulare, clasele merg spre efective maxime, una este ca un profesor să lucreze cu un efectiv minim (potrivit legii educaţiei efectivul minim este de 25 de elevi n.red.), şi altceva este să lucreze cu efective maxime”, a precizat Ispas. 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.03.2017

 
Cuvinte cheie:
refuz
, gradinite
, scoli
, minister
, construire
, primarii
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide