Profesii

Salariile angajaţilor din România au crescut cu 170% în şase ani şi le-au depăşit pe cele din Turcia

Marie-Françoise Damesin, Executive Vice President Human Resources în cadrul grupului francez Renault

Marie-Françoise Damesin, Executive Vice President Human Resources în cadrul grupului francez Renault

Autor: Adelina Mihai

03.11.2014, 00:08 1153

Marjele de profitabilitate în industria automotive sunt mult mai reduse decât cele din alte domenii, cum ar fi industria luxului, iar acesta este unul dintre motivele pentru care producătorii de automobile caută în permanenţă soluţii pentru creşterea competivităţii. Iar încheierea unor acorduri cu sindicatele în ceea ce priveşte acorda­rea de creşteri salariale „moderate“ este unul dintre  cele mai importante aspecte luate în calculul competitivităţii, a spus Marie-Françoise Damesin, Executive Vice President Human Resources în cadrul grupului francez Renault.

„Ştim că salariile angajaţilor Renault în România au crescut cu 170% din 2007 până în 2013, deci au avut loc majorări semnificative în doar şase ani. Dacă la început salariile din România erau mai mici decât cele ale angajaţilor Renault din Turcia, acum situaţia s-a inversat. Cred că trebuie să fim prudenţi pentru a rămâne competitivi din acest punct de vedere şi să găsim o modalitate de a avea o creştere sustenabilă“, a explicat Damesin, care a fost la finalul săptămânii trecute în Bucureşti. Într-adevăr, în 2013, salariul mediu al unui angajat Dacia în România a fost cu aproape 3% mai mare decât cel al unui angajat Renault din Turcia, potrivit unei analize publicate de cotidianul francez Les Echos. Astfel, la finalul anului trecut, angajaţii Automobile Dacia în România au ajuns la un salariu mediu net de 3.154 de lei pe lună (circa 710 euro net pe lună).

Însă discuţiile despre competitivitatea României în ceea ce priveşte activitatea grupului Renault au luat o amploare tot mai mare în ultimii ani, în contextul în care francezii au deschis în 2012 o uzină de producţie în Maroc, unde salariile angajaţilor sunt la jumătate faţă de cele din România. Cu toate acestea, rezultatele financiare ale companiei în România, care are peste 14.000 de angajaţi pe platforma de la Mioveni, arată că în 2013 Automobile Dacia a avut cele mai bune rezultate din istorie, adică o cifră de afaceri de circa 4,16 miliarde de euro (+45% faţă de anul anterior), generată de producţia record de 342.000 de maşini. În plus, raportul financiar al companiei arată că ponderea cheltuielilor salariale în cifra de afaceri totală a companiei este mai mică de 6%, în scădere faţă de alţi ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO