Profesii

Salariile la raport: Cât câştigă un compliance manager, un şofer de camion, un director de fabrică, un macaragiu şi un inginer auto. Retrospectiva săptămânii

Salariile la raport: Cât câştigă un compliance...
02.12.2017, 14:25 5715

Ziarul Financiar vă prezintă în fiecare zi câte un salariu pentru fiecare job, pe baza informaţiilor din piaţă. Săptămâna aceasta facem o retrospectivă a salariilor unui compliance manager, şofer de camion, director de fabrică, macaragiu şi inginer auto. 

Un salariu pe zi În România. Cât câştigă un compliance manager

Pentru un compliance manager se oferă, în medie, un salariu de 2.000 de euro net pe lună, însă de multe ori candidaţii şi-au exprimat aşteptări mai mari faţă de grila internă a angajatorului.

Salariul mediu pe care îl obţine un candidat care se angajează pe poziţia de compliance manager este de 2.000 de euro net pe lună, arată datele furnizate de firma de recrutare şi închiriere de forţă de muncă în regim temporar Temps România. 

„Pentru un compliance manager se oferă, în medie, un salariu de 2.000 de euro net pe lună, însă de multe ori candidaţii şi-au exprimat aşteptări mai mari faţă de grila internă a angajatorului. Acest fapt se datorează experienţei lor ca auditor în firmele de consultanţă. Însă  rolul de compliance manager devine extrem de important în corporaţii, prin alinierea necesară la proceduri şi politici globale”, a explicat Iuliana Leurent, CEO al Temps România.

Printre responsabilităţile unui compliance manager se află dezvoltarea unor modele de guvernanţă, procese, me­tode, instrumente şi training astfel încât deciziile din organizaţie să se ia respectând legislaţia în vigoare, dar şi aspectele legate de etică în afaceri.

 
Venitul lunar la care poate ajunge un şofer de camion care lucrează în cadrul companiei Lagermax Autotransport, care oferă servicii logistice pentru transportul automobilelor şi autoutilitarelor mici şi mijlocii, variază între 1.500 şi 1.800 de euro net pe lună. „Găsim greu candidaţi care să lucreze ca şoferi de camion, deşi cerinţele sunt normale: să aibă atestat profesional de transport agabaritic şi permis de conducere pentru camion.
 

Firmele din Vest ne fac concurenţă, îi atrag cu salarii mai mari şi şoferii români preferă să lucreze în alte ţări. În Germania, venitul unui şofer de camion depăşeşte 2.000 de euro net pe lună“, a spus Şer­ban Popescu, managing direc­tor în cadrul companiei Lager­max Autotransport, care are sediul în Curtici (judeţul Arad). Compania are 250 de angajaţi, dintre care 134 sunt şoferi.

Un salariu pe zi în România: Cât câştigă un macaragiu

Companiile din România se confruntă cu un deficit acut de meseriaşi, chiar dacă au crescut salariile semnificativ în ultimii ani în speranţa că vor avea o retenţie mai bună a personalului. 

Venitul lunar al unui macaragiu care lucrează la terminalul pentru containere Railport Arad poate ajunge la 3.500 de lei net pe lună, potrivit directorului general al companiei.

„La Railport Arad salariile cele mai mari le au macaragiii, cu un câştig mediu lunar net de 3.500 de lei, incluzând sporul de noapte şi eventualele ore suplimentare“, a spus István Wagner, general manager al Railport Arad. Compania are 54 de anggajaţi în Curtici şi are în plan să facă noi recrutări, în funcţie de evoluţia traficului intermodal.

 
Un director de fabrică de mărime medie are un salariu între 4.500 şi 5.500 de euro net pe lună.
 
Un director de fabrică de mărime medie are un salariu cuprins între 4.500 şi 5.500 de euro net pe lună, la care se adaugă bonusuri care variază între 10 şi 15% din salariu, potrivit datelor firmei de consultanţă în management şi executive search Korn Ferry Hay Group.
 
Directorii de fabrică sunt responsabili de tot ceea ce înseamnă managementul activităţilor dintr-o unitate de producţie: planificarea resurselor, recrutarea, instruirea oamenilor, planificarea şi ajustarea capacităţilor de producţie, urmărirea indicatorilor de performanţă şi a costurilor, inventarul, productivitatea, fluctuaţia de personal etc. De asemenea, aceştia sunt responsablili şi de rezultatele financiare ale fabricii şi de dezvoltarea şi implementarea de noi proiecte de business.
 
Directorul de fabrică reprezintă o poziţie-cheie pentru investitorii străini care au deschis unităţi de producţie în România. De multe ori pachetele salariale oferite pentru această funcţie sunt mari, deoarece managerii care ocupă aceste funcţii sunt relocaţi din oraşele mari în oraşe mai mici sau chiar în zone rurale. Industria este sectorul care concentrează cel mai mare efectiv de salariaţi din mediul privat şi totodată principalul exportator de bunuri al României. De asemenea, sectorul s-a modernizat, astfel că dacă în anul 2004 industria textilă - în regim de lohn - avea cea mai mare pondere la export, din 2008 încoace locul a fost luat de sectorul mijloacelor de transport rutier, odată cu dezvol­ta­rea accelerată a exporturilor realizate de Automobile Dacia.
 
 
Salariul unui inginer din auto­motive, industria cu cele mai mari exporturi din economia românească, variază între 2.600 şi 4.400 de lei net pe lună, potrivit datelor centralizate de repre­zentanţii platformei Undelu­crăm.ro, care găzduieşte evaluări ale angajaţilor despre companiile în care aceştia lucrează. Salariul mediu pentru un inginer în industria auto este de 3.200 de lei net pe lună, potrivit aceleiaşi surse. „Am observat o creştere expo­nenţială a interesului utilizatorilor noştri faţă de graficele şi ofertele salariale pe care undelucram.ro le pune la dispoziţie.
 
Mulţi dintre ei au nevoie să ştie care este un minimum şi un maximum pe care îl pot primi pentru o anumită poziţie pentru ca mai departe să pună în balanţă experienţa pe care o au şi să negocieze un salariu cât mai bun la an­gajare“, a spus Costin Tudor, fon­datorul plat­formei undelucram.ro.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO