ZF Profesii

Schimbare dramatică pe piaţa muncii urbane: „Tinerii pleacă la ore fixe de la birou fără nicio remuşcare, iar acest lucru îi deranjează pe managerii obişnuiţi să muncească peste program“

16 feb 2016 Autor: Adelina Mihai

Companiile care apelează la firmele de training încep să ceară programe care să ajute angajaţii din generaţii diferite să colaboreze mai bine, având în vedere că în prezent distanţa dintre generaţii este mult mai mică şi se ajunge în situaţia în care managerii au în echipă persoane care fac parte din 2-3 generaţii diferite.
 
„Înainte, generaţiile de angajaţi se succedeau odată la 20 - 30 de ani, însă în prezent se schimbă stilul şi valorile an­gajaţilor odată la 4-5 ani, mult mai re­pede. Generaţiile care acum au 35-45 de ani, generaţiile «muncii», nu prea utili­zea­ză conceptul de work-life balance. În schimb, tinerii pleacă la ore fixe de la bi­rou fără nicio remuşcare imediat ce şi-au terminat treaba, sunt foarte dezinvolţi, ba chiar cer şi feedback managerilor în permanenţă, ceea ce îi deranjează pe managerii obişnuiţi să muncească peste program“, a explicat Adrian Paraschiv, senior partner în cadrul firmei de training Stand for Development. Iar managerii de 35-45 de ani care se confruntă cu astfel de situaţii nu ştiu cum să le gestioneze, fiindu-le dificil să realizeze coeziunea în echipă, a mai spus Paraschiv.
 
Partenerul Stand for Development a adăugat că  managerii de 35-45 de ani s-au obişuit să muncească fără a avea prea mult timp liber, iar ei când au timp liber, neştiind ce să facă, muncesc, iar acestea sunt aşteptările lor şi pentru noile ge­ne­raţii de angajaţi. „Problema de gestiune a situaţiei actuale este însă a managerilor, nu a tinerilor angajaţi, pentru că mana-gerii vor avea probleme de adaptare peste 10 ani, când vor lucra în mediul de lucru creat de generaţiile tinere“, a mai spus Paraschiv.
 
Pe de altă parte, a mai spus el , se pare că marea problemă la cei tineri este superficialitatea, există atât de multă informaţie la care sunt expuşi încât dau impresia că ştiu totul atunci când discută cu managerii. „Însă problemele apar când cei din noile generaţii primesc sarcini concrete, atunci iese la iveală faptul că nu ştiu ce au de făcut, că nu ştiu ce nu ştiu. Tinerii au abilitatea de a face surfing printre informaţii, dau impresia că ştiu totul şi mulţi ajung ca până la 30 de ani să spună că au făcut cât au făcut alţii într-o viaţă întreagă“, a mai spus Paraschiv.
 
În topul celor mai cerute programe de training corporate din ultimul an s-au aflat programele de Effort Management, de management al ambiguităţii (cum să gestionezi emoţional schimbările din companii), VUCA (conceptul care defi-neşte volatilitatea, incertitudinea, com-plexi­tatea şi ambiguitatea condiţiilor şi si-tuaţiilor generale), simulările de business complexe sau facilitarea de seminarii de definire a strategiei de business.
 
„Mai există cerere de programe de management al conflictelor în echipă, pentru că există aceleaşi probleme de delegare şi de micromanagement. O altă tendinţă întâlnită pe piaţă este cererea de programe de mentoring  pentru mana­gerii informali (Knowledge Transfer Leaders) pentru transferul de know-how din experienţele proprii ale experţilor către noile generaţii“, a mai spus el.
 
Stand for Development (business administrat prin 4 companii – Stand for Development & Training, Greenlight Con­sulting, Proactive Mind şi Free Bee Zone) a avut în 2014 o cifră de afaceri con­solidată de 710.000 de euro. Com­pa­nia are 14 traineri şi consultanţi, iar estimă­rile pentru 2015 indică o creştere cu 23% a businessului faţă de anul anterior, până la 875.000 de euro. Principalii com­petitori de pe plan local ai companiei sunt Ascendis, Trend Consult, Equatorial şi Interact.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.02.2016

 
Cuvinte cheie:
manageri
, munca
, tineri
, plecare
, program
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide