Dragoş Petrescu - City Grill, Irina Manolescu (mijloc) - Lee Hecht Harrison România şi Diana Păscuţ (stânga) - Christian Tour au participat joi seară la o dezbatere pe tema eficienţei programelor de training, în cadrul evenimentului de lansare a Pitman Training în parteneriat cu Bucharest Professional Training College în România.
Piaţa muncii începe să îşi revină după ce în anii de criză în bugetele departamentelor de resurse umane nu mai existau bani alocaţi pentru creşteri salariale sau pentru instruirea angajaţilor. Cererea de programe de training creşte, astfel că, la finalul săptămânii trecute, Pitman Training, o firmă britanică de training cu o istorie de aproape 180 de ani, s-a lansat şi în România, în parteneriat cu centrul de învăţare Bucharest Professional Training College (BPTC).
„Educaţia angajaţilor este avantajul competitiv al unei companii. Cursurile pe care le livrăm sunt centrate pe nevoile angajatorilor şi dezvoltă competenţe care îi ajută pe cei care le urmează să devină productivi din prima zi în care au fost angajaţi“, a spus Andrew Waters, director de dezvoltare al Pitman Training Marea Britanie, prezent la finalul săptămânii trecute la evenimentul de lansare a firmei de training Pitman în România. El a precizat că circa 80% din trainingurile livrate de companie sunt dezvoltate intern şi că acestea vizează, în principal, competenţe de bază, care pot fi asociate cu învăţământul vocaţional. Printre zonele cărora se adresează trainingurile oferite de Pitman în parteneriat cu BPTC se numără cea de IT, marketing, contabilitate, zona administrativă, cea de secretariat sau de vânzări.
„Deşi sistemul educaţional din România are un nivel bun, la fel ca şi în alte ţări dezvoltate, discrepanţa dintre partea teoretică şi cea practică, de la locul de muncă, este destul de mare. Mulţi angajatori trec prin situaţia de a angaja anumite persoane care au studiat domeniul pentru care au fost recrutaţi, dar care nu ştiu foarte bine ce au de făcut şi care nu au competenţe adaptate la mediul de lucru modern din prezent“, a motivat Peter J. Wells, director al BPTC, decizia de a deveni parteneri ai firmei Pitman Training în România.
Deşi România încă nu şi-a revenit de pe urma crizei şi unii jucători din industria de training au simţit cum afacerile le-au scăzut aproape în fiecare an, cea mai mare parte a pieţei locale este în creştere, majoritatea companiilor de profil adaptându-şi oferta în funcţie de cererea oamenilor de resurse umane. Chiar dacă multe companii şi-au dezvoltat în ultimii ani departamente interne de training, externalizarea pregătirii angajaţilor încă este la mare căutare în România, resursele angajatorilor fiind prea restrânse pentru a putea face faţă tuturor ariilor de dezvoltare de care au nevoie oamenii.