Şeful celei mai mari firme de training: cursurile de limbi străine şi evenimentele de tip teambuilding au „cântărit” mult în venituri

2 ian 2014 Autor: Corina Mirea

Grupul specializat în training şi consultanţă Ascendis a ajuns în 2013 la venituri de aproximativ 3,5 milioane de euro pe piaţa locală, nivel similar cu cel înregistrat în 2008. Numărul orelor de training a scăzut însă cu 60% faţă de perioada de vârf a economiei româneşti şi cu 14% faţă de anul 2012, potrivit lui Andrei Goşu, directorul general al companiei.

„În fiecare an începând cu 2009, am investit în diversificarea portofoliului de produse şi servicii şi în abordarea unor noi segmente de piaţă. Deşi au fost şi initiaţive eşuate, uitându-ne retrospectiv, suntem multumiţi că am luat această decizie. Dezvoltarea pe noi segmente ne-a permis câştigarea unor clienţi cu care nu lucram în 2008. Practic, în 2013, colegii noştri din teritoriu (Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Craiova şi Chişinău) au adus1 milion de euro la cifra de afaceri”, spune Andrei Goşu. El mai precizează că în 2013, compania a livrat 1.850 de zile de training, faţă de 2.150 în anul precedent şi că cele mai căutate cursuri au fost simulările de afaceri care le permit atât trainerilor, cât şi cursanţilor să treacă de la o temă la alta, în funcţie de nivelul şi de interesul grupei.

La nivel de management însă, cei mai mulţi dintre angajaţi au optat pentru înscrierea la cursuri de creativitate şi inovare, de management al conflictelor, gândire strategică, leadership/coaching sau de negociere.

Ponderea cea mai mare a afacerilor din 2013 a  venit din cursurile de limbi străine şi din evenimentele corporate (team buildinguri, conferinţe, etc.), potrivit lui Andrei Goşu, care au adunat la bugetul companie aproximativ 600.000 de euro, respectiv 500.000 de euro.

Piaţa de training din România a „căzut” destul de brusc odată cu venirea crizei, majoritatea jucătorilor înregistrând scăderi semnificative atât a veniturilor, chiar şi cu două cifre, cât şi a numărului de ore de training furnizate, având în vedere că tot mai mulţi angajatori au ales să îşi formeze propriile echipe de traineri pentru a-şi diminua cheltuielile. În prezent, companiile care îşi mai trimit angajaţii la traininguri o fac, în general, pentru că nu au reuşit să îşi formeze traineri pentru zona de soft skills sau pentru instruirea în arii de competenţă diferite de activitate de bază a organizaţiei.

Andrei Goşu a fost in 2013 unul dintre experţii în resurse umane care au participat la dezbaterile HR Insider. Ajuns la şapte ediţii în 2013, HR Insider este un eveniment prin care periodic se organizează întâlniri cu experţi în domeniul HR pentru a discuta pe marginea celor mai importante teme din acest sector, realizat sub umbrela ZF Corporate, platforma de ştiri online cu plată a ZF.

Vedeţi aici intervenţia lui Andrei Goşu în cadrul dezbaterii HR Insider

 

 
Cuvinte cheie:
piata
, cursuri
, venituri
, evenimente

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide