Studiu:4 din 10 angajaţi inventează scuze pentru a lipsi de la birou când au interviu pentru alt job

21 nov 2017 Autori: Anca Olteanu , Mediafax

Peste 60% din angajaţi susţin că obişnuiesc să îşi ia o zi de concediu pentru a merge la un interviu pentru alt loc de muncă, în timp ce 4 din 10 recunosc că preferă să inventeze scuze pentru a lipsi de la birou pentru interviu, potrivit unei analize a platformei de recrutare eJobs, publicată marţi.

Aproape 75% din respondenţii sondajului susţin că au mers cel puţin la un interviu în ultimul an, 33% recunoscând că au avut chiar trei sau mai multe interviuri în această perioadă.

Potrivit studiului, 7 din 10 români spun că îşi programează interviurile de angajare în timpul programului doar atunci când nu au altă soluţie, în timp ce 10% susţin că toate interviurile avute în ultimele 12 luni au fost stabilite pe parcursul zilei de lucru la locul de muncă actual. Pentru a se pregăti şi a merge la interviu, 63% din angajaţi susţin că obişnuiesc să îşi ia o zi de concediu, însă 4 din 10 recunosc că preferă să inventeze scuze pentru a lipsi de la birou pentru interviu.

Cele mai des întâlnite scuze folosite de angajaţii care merg la un interviu în timpul programului sunt programările la medic (46%), urmate de formalităţi birocratice (41%) şi de urgenţe în familie (32%). Totodată, 12% din angajaţi spun că merg la masă atunci când vor să plece la interviu, 10% că au programare la service auto, iar 8% că au o întâlnire de serviciu în afara biroului. Alte scuze menţionate au fost problemele personale, fără a fi furnizate detalii exacte superiorilor, sau nevoia de a merge la anumite cursuri sau examene.

Mai mult de o treime dintre respondenţii la sondajul eJobs (37%) spun că nu întâmpină, de obicei, dificultăţi atunci când e nevoie să găsească scuze pentru a pleca la un interviu de angajare, dar 29% recunosc că le este teamă că vor fi refuzaţi de superiorul direct. Doar 23% din angajaţi spun că le este greu să găsească o scuză plauzibilă atunci când vor să lipsească de la birou pentru un interviu.

Doar 10% din angajaţi se tem că şeful şi-ar putea da seama care este adevăratul motiv al plecării, considerând că acesta crede scuzele invocate în mică măsură sau chiar deloc. De aceea, peste 60% preferă să nu discute cu nimeni din birou despre motivul real al absenţei, iar dintre cei 40% care o fac, 56% aleg să spună unui coleg din acelaşi departament, iar 40% unui coleg din alt departament, de care sunt apropiaţi.

Conform studiului, 61% sunt însă convinşi că superiorul lor direct consideră veridice scuzele folosite pentru a pleca la un interviu pentru un alt job. Astfel, aproape jumătate dintre respondenţi (47%) susţin că şeful lor nu a aflat niciodată despre participarea lor la un interviu de angajare, în timp ce în cazul a 18% adevăratul motiv al absenţei a ajuns la cunoştinţa superiorului direct cel puţin într-unul din cazuri.

Dacă şeful ar afla despre interviul de angajare într-o altă companie, 37% din respondenţii la sondajul eJobs consideră că nu ar exista nicio repercusiune, în timp de 38% cred că acest lucru ar afecta relaţia cu superiorul, iar 15% se tem de faptul că acesta le-ar trasa sarcini suplimentare. Mai mult, 1 din 10 consideră inclusiv că ar putea fi sancţionaţi sau chiar concediaţi într-o astfel de situaţie. De aceea, dintre angajaţii care au declarat că discută, de regulă, cu cineva din companie despre faptul că urmează să meargă la un interviu pentru un nou job, 17% aleg să spună chiar şefului.

În ceea ce priveşte timpul necesar pentru un interviu, 78% din angajaţi spun că lipsesc cel mult două ore de la serviciu atunci când merg la un interviu, în timp ce restul susţin că au depăşit acest interval. Mai mult de o treime (37%) dintre cei care au fost la un interviu în ultimele 12 luni au compensat de fiecare dată cu ore suplimentare timpul lipsit de la birou, iar 46% au făcut acest lucru doar când a fost nevoie.

Atunci când interviul de angajare se suprapune cu o urgenţă la locul actual de muncă, aproape jumătate (46%) dintre respondenţi reprogramează sau anulează interviul pentru a gestiona urgenţa de la birou. Alţi 25% din angajaţi încearcă să delege sarcina de serviciu unui coleg, dacă acest lucru este posibil, iar 16% caută o scuză pentru a amâna rezolvarea urgenţei. Cei mai mulţi dintre respondenţi (58%) nu au fost puşi, în decursul ultimilor trei ani, în situaţia de a reprograma sau anula un interviu de angajare ca urmare a unei urgenţe apărute la birou, dar restul au făcut acest lucru cel puţin o dată.

Studiul eJobs a fost realizat în perioada octombrie - noiembrie 2017, pe un eşantion de 1.330 de respondenţi, dintre care 80% sunt salariaţi fără funcţii de conducere. Ca profil general, 59% din participanţii la studiu sunt femei şi 41% bărbaţi, iar categoria dominantă de vârstă (66%) este 26-45 de ani.

 
Cuvinte cheie:
STUDIU
, JOB
, INTERVIU
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide