Profesii

Studiu PwC: La fiecare euro investit într-un angajat din România, o multinaţională câştigă 1,44 euro

Nicoleta Dumitru, manager, Servicii de Consultanţă în Resurse Umane în cadrul PwC: Costurile salariale sunt încă mici în România comparativ cu alte state europene. Din acest punct de vedere, România rămâne, în continuare, o destinaţie atractivă pentru investiţii. Pe de altă parte, lipsa resurselor calificate în anumite domenii, coroborată cu o dinamică din ce în ce mai accentuată a pieţei muncii, va influenţa acest lucru pe termen mediu şi lung

Nicoleta Dumitru, manager, Servicii de Consultanţă în Resurse Umane în cadrul PwC: Costurile salariale sunt încă mici în România comparativ cu alte state europene. Din acest punct de vedere, România rămâne, în continuare, o destinaţie atractivă pentru investiţii. Pe de altă parte, lipsa resurselor calificate în anumite domenii, coroborată cu o dinamică din ce în ce mai accentuată a pieţei muncii, va influenţa acest lucru pe termen mediu şi lung

Autor: Adelina Mihai

09.12.2016, 00:00 1014

Multinaţionalele fac mai mulţi bani pe seama muncii angajaţilor din România prin comparaţie cu situaţia din restul statelor din Europa Centrală şi de Est, în ciuda faptului că au fost nevoite să-şi majoreze costurile cu salariile în ultimii ani, arată cel mai recent studiu al firmei de consultanţă fiscală şi audit PwC România.

La fiecare euro investit într-un angajat din România, o companie privată de pe plan local câştigă 1,44 euro, rentabilitatea capitalului uman (indicatorul calculat de PwC) din 2016 fiind cu 12,5% peste nivelul celei înregistrate anul trecut.

Cu alte cuvinte, chiar dacă în ultimul an costurile cu salariile ale companiilor au crescut, în medie, cu 14%, potrivit datelor Statisticii (ca urmare a majorării salariului minim şi a creşterilor salariale făcute de companii pentru a-şi motiva angajaţii), salariaţii români au reuşit să aducă o contribuţie mai mare angajatorilor decât în anii trecuţi. Această evoluţie se datorează, spun reprezen­tanţii PwC, în principal creşterii profita­bilităţii ca urmare a reducerii costurilor totale la nivel de companie.

Rentabilitatea medie a capitalului uman este un indicator calculat prin numărul de unităţi monetare generate de un angajat pentru fiecare unitate monetară investită de companie în remuneraţia sa. „Valoarea rentabilităţii capitalului uman calculată pentru România este mai ridicată comparativ cu cea calculată pentru Europa Centrală şi de Est, unde rentabilitatea medie a capitalului uman este de 1,36.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO