Topul sectoarelor din România după fluctuaţia de personal: Cei mai mulţi angajaţi care îşi părăsesc rapid angajatorul lucrează în retail (4 din 10 pleacă), asigurări şi centrele de servicii. „O mare parte a angajaţilor care pleacă se duc să lucreze în străinătate. Este o criză de bani şi o criză de încredere în România.“

19 iul 2018 Autori: Adelina Mihai , Iulian Anghel

În sectorul bunurilor de larg consum, fluctuaţia de personal a ajuns la 17% în 2018

Mai mult de patru din zece (42%) dintre angajaţii din companiile de retail din România îşi părăsesc angajatorul într-un an, acesta fiind sectorul cu cea mai mare fluctuaţie de personal, arată rezultatele studiului salarial realizat în 2018 de firma de consultanţă şi executive search Korn Ferry. Nivelul fluctuaţiei de personal din retail este mai mult decât dublu faţă de media naţională - de 20% în 2018 - şi este la cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani.

„În cadrul organizaţiei noastre, fluctuaţia de personal este de 31,8%. Din interviurile de exit pe care le facem reiese faptul că o mare parte dintre angajaţi pleacă pentru a lucra în străinătate, iar acest lucru s-a resimţit mai ales în ultimele 18 luni. Există o criză de bani şi o criză de încredere în România, oamenii pleacă pentru că nu mai au încredere în viitor. Dincolo de salarii mai mari, ei vor să aibă servicii de sănătate şi de educaţie mai bune pentru copiii lor“, a spus François Marchand, directorul de resurse umane al retailerului francez Auchan, care are peste 10.000 de angajaţi pe plan local.

Retailul este un sector recunoscut pentru faptul că oamenii nu petrec prea mult timp la acelaşi angajator, întrucât salariile sunt destul de mici, ofertele de pe piaţa muncii sunt multiple în condiţiile unui deficit acut de candidaţi, iar în unele cazuri rata plecărilor din companii ajunge şi la 70%, potrivit informaţiilor din piaţă.

Pe locul doi în topul celor mai mari fluctuaţii de personal, de 24%, se află sectorul asigurărilor, unde o parte din plecări pot fi puse pe seama unor falimente ale unor companii din această industrie, dar şi a faptului că sectorul serviciilor financiare, în general, nu mai prezintă o atractivitate atât de mare pentru specialişti.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.07.2018

 
Cuvinte cheie:
angajati
, romania
, personal
, servicii
, angajator
, retail
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide