Profesii

Un angajat care „rezolvă“ problemele clienţilor câştigă 200 €

Salariaţii recrutaţi pentru departamentele de customer care primesc salarii de pornire de aproape două ori mai mici decât venitul mediu pe economie

Salariaţii recrutaţi pentru departamentele de customer care primesc salarii de pornire de aproape două ori mai mici decât venitul mediu pe economie

Autor: Corina Mirea

22.09.2014, 00:06 1358
Un angajat recrutat pentru o poziţie de customer care, ce implică rezolvarea prin telefon a problemelor sau dilemelor pe care clienţii unei companii le au, câştigă, în medie, de la 200 de euro net pe lună în sus, de aproape două ori mai puţin decât salariul mediu net pe economie, care în luna iulie a acestui an ajunsese la 380 de euro, potrivit calculelor ZF pe baza unor informaţii centralizate de firma de recrutare şi închiriere de forţă de muncă temporară Pro Solutions Agency.
 
Salariile pe care angajaţii din zona de customer care le primesc cresc odată cu experienţa acumulată pe piaţa muncii sau cu nivelul de pregătire pe care îl au la momentul angajării, astfel că sunt unii salariaţi care câştigă şi 350 de euro pentru a fi interfaţa dintre clienţi şi companii.
 
„Un astfel de job, pe lângă o parte fixă a salariului, are şi bonusuri de performanţă, care, în cazul celor de pe poziţii de customer care, ajung la 20%-30% din valoarea salariului primit «în mână». Nu mai există dorinţa de a câştiga clienţi, cât se vrea păstrarea clienţilor existenţi. Asta pentru că un client existent are în spate un istoric, a testat serviciile. Mai mult, compania ştie, de exemplu, că printr-o relaţie foarte bună cu el poate avea un venit sigur“, spune Diana Andreescu, business development manager al Pro Solutions Agency, companie care anul trecut a avut afaceri de aproximativ 5,8 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO