Profesii

Un business care îi învaţă pe copii să programeze a ajuns la şase centre în România şi se extinde în franciză în oraşele cu peste 80.000 de locuitori

Un business care îi învaţă pe copii să programeze a...

Autor: Cristina Roşca

20.10.2018, 09:00 1651

♦ Logiscool a deschis primul centru din România în februarie 2018 şi s-a extins apoi rapid ajungând la şase „şcoli“ în franciză - trei în Bucureşti şi câte una în oraşele Cluj-Napoca, Ploieşti şi Râmnicu Vâlcea ♦ În primul an de activitate un astfel de centru ajunge la venituri de 100.000 de euro. „Punem bazele unor utilizatori avansaţi şi creatori de tehnologie în viitor.“

Dana Bănică este antreprenor din 2005 şi a avut de-a lungul anilor mai multe afaceri în domeniul serviciilor. În pre­zent ea este master­fran­cizat pentru România al Logiscool, un business din do­meniul educaţiei spe­cia­lizat în predarea programării pentru copii şi adolescenţi. Prima şcoală Logiscool de pe piaţa locală a fost deschisă în februarie 2018, însă businessul s-a extins rapid, astfel că deja în România există şase parteneri francizaţi, iar planurile de expansiune nu se opresc aici, în următorii trei ani fiind vizată extinderea businessului în cât mai multe oraşe din România şi Republica Moldova.

„În Bucureşti ne dorim să fim cât mai aproape de comunităţile locale, aşa că ne orien­tăm către a deschide şcoli în cât mai mul­te dintre cartierele sufocate de trafic ale Bucu­reştiului, cum sunt Drumul Taberei, Militari, Colentina, Berceni şi multe altele.“ Prin­cipala problemă a părinţilor este lipsa de timp, aşa că dorim să le propunem şcoli situa­te cât mai aproape de casă şi de şcoala co­piilor, spune Dana Bănică.

„Următorii ani sunt pentru expansiunea în cât mai multe oraşe din ţară, în special ora­şele cu peste 80.000 - 100.000 de locuitori.“

Investiţia într-un centru educational Logiscool în România porneşte de la 35.000 de euro. Aceasta este investiţia iniţială totală pentru deschiderea centrului, însă suma poa­te fi chiar şi mai mică, în oraşele mai mici, unde unele costuri sunt mai reduse decât în Bucureşti sau Cluj-Napoca.

„Estimările realiste privind cifra de afaceri pentru un prim an de activitate al unui centru educaţional Logiscool sunt de 100.000 de euro, dar avem deja şcoli care vor depăşi 150.000 de euro cifră de afaceri în 2019 şi, practic, partenerii îşi vor amortiza investiţia din primul an de activitate, ceea ce este extraordinar, pentru orice tip de afacere.“

Care este profilul partenerului francizat al Logiscool? Antreprenoarea Dana Bănică spune că nu caută simpli investitori, ci oameni pasionaţi, cu spirit antreprenorial, dispuşi să petreacă timp în businessul lor şi să dezvolte comunităţile locale. Nu trebuie să fie programatori, dat fiind că există platforma pro­prie pentru predare şi întreg suportul bran­dului pe partea de dezvoltare.

„Partene­rul trebuie să aibă bune abilitaţi de comunicare şi business management şi să fie implicat zi de zi în dezvoltarea busines­sului pe plan local.“

Logiscool este un business internaţional, pornit ca afacere de familie, cu prima şcoală în Budapesta în 2014. Este una dintre primele companii din lume ce au investit în predarea programării pentru copii şi adolescenţi, în regim de franciză, adaugă antreprenoarea. „Logiscool operează în unsprezece ţări, utilizând propria sa platformă educaţională şi a cultivat pasiunea pentru programare a peste 20.000 de elevii până acum, iar numărul acestora creşte exponenţial.“ Recent brandul a păşit şi în SUA unde tocmai urmează să deschidă o primă şcoală. 

Dana Bănică afirmă că a văzut utilitatea şi potenţialul acestui business în România, aşa că, în februarie 2018 a deschis primul centru în Bucureşti.

„Antreprenorii (fondatori – n.red.) din spatele business-ului au deschis prima şcoală după ce au cautat astfel de cursuri pentru copiii lor şi nu au găsit la acea vreme. A funcţionat atât de bine, încât foarte repede au deschis şi a doua, iar apoi a treia şcoală, iar ulterior s-au orientat, în mod natural, către soluţia de franciză pentru extindere.“ Dana Bănică spune că Logiscool este un model de activitate foarte eficient pentru expansiunea în regim de franciză pentru că planificarea programei se face centralizat, într-un departament dedicat, iar implementarea se face în fiecare şcoală, de către parteneri.

„Dinspre şcoli şi instructori vine feedbackul privind planurile individuale de lecţii şi experienţa oferită copiilor şi, pornind de la acest feedback, departamentul pentru curriculum optimizează constant proiectele şi planurile de lecţii.“

Antreprenoarea afirmă că este greu de zis care este cea mai buna metodă de educare a copiilor şi care este mediul cel mai bun - online sau offline. Asta depinde de vârste, domeniu şi gradul de avansare în fiecare domeniu.

„În fond, facilitarea programării se face şi la noi tot offline, chiar dacă elevii folosesc la cursuri platforma noastră online de educaţie. Aş zice că tocmai îmbinarea acestora este foarte utilă şi eficientă în cazul predării programării sau noţiunilor IT, în general.“

În România, conceptul a fost primit bine şi s-a extins rapid, de la o primă şcoală deschisă în Bucureşti în februarie anul acesta, la trei locaţii în Bucureşti şi încă trei în oraşele Cluj-Napoca, Ploieşti şi Râmnicu Vâlcea.

„Cred în concept şi alături de parteneri (...) oferim ocazia cât mai multor elevi să îşi dezvolte competenţe digitale ce vor fi probabil foarte necesare şi utile mai departe în multe domenii. Nu pregătim doar viitori programatori la Logiscool, ci punem bazele unor utilizatori avansaţi şi creatori de tehnologie în viitor.“

Copiii şi adolescenţii iau contact cu programarea prin intermediul jocurilor, învaţând să îşi programeze singuri propriile proiecte joc şi aplicaţii, ghidaţi de instructori. În acelaşi timp, cursurile şi taberele diverse din oferta Logiscool nu sunt destinate doar viitorilor programatori, ci scopul lor este şi de a oferi elevilor competenţele digitale ce vor fi probabil considerate parte a cerinţelor de bază din multe domenii, în câţiva ani de acum încolo, afimă Dana Bănică.

În afară de cursurile de programare din timpul semestrelor şcolare, Logiscool oferă şi module săptămânale pe diverse tematici, cum ar fi editarea video, crearea de site-uri web, module de robotică, crearea de aplicaţii Android şi altele.

„Vrem să oferim şi în România cât mai multe dintre aceste tipuri de cursuri. Din feedback-urile primilor elevi aici în România, suntem percepuţi de ei ca o şcoală „cool“ şi asta este foarte bine, exact ceea ce ne şi dorim.“

În timpul semestrelor, la Logiscool cursurile se ţin o dată pe săptămână, în sesiuni de câte 90 de minute, de luni până duminică inclusiv, în diferite intervale orare. Elevii au deja orare destul de încărcate de la şcoală şi teme sau alte activităţi sportive, aşa că, cel puţin pentru copii şi adolescenţi, acesta este ritmul în care se poate învăţa programarea, crede antreprenoarea. Metodele de predare şi viteza de avansare în materie diferă de la o grupă de vârsta la alta, aşa că pentru a ajunge la un nivel avansat este nevoie de doi până la patru ani de curs, în acest ritm de 90 de minute pe săptămână.

Tu ţi-ai luat biletul? Înscrie-te la Forumul Investitorilor în Franciză şi poţi pleca acasă cu o idee de milioane 

 

Ziarul Financiar împreună cu francize.ro organizează pe 1 noiembrie la Bucureşti cea de-a doua ediţie a Forumului Investitorilor în Franciză.

La acest eveniment va avea loc şi lansarea Catalogului Francizelor din România, mai exact cea de-a treia ediţie, aferentă anului 2018. Acolo veţi putea găsi detalii privind cele mai importante concepte de franciză din România, privind planurile acestor branduri şi costurile aferente operării unei francize din retail, HoReCa sau servicii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO