Profesii

ZF LIVE. Gabriel Chiţu, Ensight Institute: Companiile caută acum programe de training pentru leadership şi vânzări. Trainerii câştigă între 800 şi 2.500 de euro pe ziua de curs

Autor: Alexandra Marcu

13.05.2016, 15:00 2931

Cele mai căutate programe de training sunt cele de leadership, managementul performanţei, comunicare şi relaţionare sau programe pentru dezvoltarea abilităţilor de intraprenoriat care învaţă angajaţii din corporaţii să gândească precum antre­prenorii atunci când îşi rezolvă sarcinile de serviciu.

„Cred că asistăm la apariţia unui nou profil de cursant, intraprenorul. Acesta este devotat companiei şi foarte motivat, dar de multe ori se izbeşte de cultura organi­zaţională“, a spus Gabriel Chiţu, head of Ensight Institute, divizia de training a firmei de consultanţă în management Engisht.

O companie investeşte anual între 400 şi 800 de euro pentru trainingurile persoanelor de pe poziţii manageriale şi între 200 şi 400 de euro pentru cele nonmanageriale. Trainerii câştigă între 800 şi 2.500 de euro pe ziua de curs. Sesiunile de training ar trebui să dureze între 30 şi 50 de minute, să fie di­na­mi­ce, interactive, dedicate unui subiect specific, bine ales şi care să se poată integra perfect în programul de lucru al angajaţilor. Cur­surile se bazează pe antrenarea şi dez­vol­tarea unor abilităţi sau pe comuni­carea unor informaţii. „Angajaţii se feresc să ofere feedback, noi nu avem o cultură a feedbackului, nu este un circuit într-o companie“, a punctat Chiţu. La un curs participă între 8 şi 12 cursanţi.

În ceea ce priveşte piaţa de training din România, Gabriel Chiţu se aşteaptă la o creştere cu 20% faţă de 2015.

Ce a mai spus Gabriel Chiţu la ZF Live:

- Am crescut cu piaţa de training încă din februarie 1998, iar nevoile angajaţilor s-au schimbat în timp

- Intraprenorul este deosebit faţă de ceilalţi angajaţi, are spirit independent, autonom, iar acest lucru nu este întotdeauna încurajat

- Ne aşteptăm la o diversificare a programelor de training cu un grad mai mare de specificitate

- Funcţia de HR în România nu a ajuns la maturitatea dorită într-o organizaţie

- În perioada 2009-2011 s-au micşorat bu­getele pentru traininguri, s-a modelat piaţa trainingurilor, mulţi jucători au prins alte forme, a apărut partea de freelancer, acum este o ofertă mare de proiecte de training

- Angajaţii ar trebui să se implice mai mult, au nevoie de claritate în acţiuni, să îşi prioritizeze sarcinile zilnice ca să se alinieze la strategia companiei

- Se investeşte foarte mult în departamentele care au impact asupra profitabilităţii, precum departamentul de vânzări

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO