În România, piaţa muncii se îndreaptă spre 4,8 milioane de angajaţi.
Gradul de încredere pe care candidaţii o acordă angajatorului s-a modificat în ultima perioadă în sensul că aceştia au devenit mai vigilenţi şi mai interesaţi de tot ceea ce înseamnă siguranţa companiei în care aleg să meargă, de perspectivele legate de cariera lor, precum şi de aspectele legate de flexibilitatea muncii, este de părere Oana Botolan Datki, SEE managing partner în cadrul firmei cu activităţi în domeniul resurselor umane Consulteam.
„Noua generaţie pretinde mai multă încredere din partea angajatorului, îşi asumă libertatea de decizie în funcţie de nivelul postului şi pretinde flexibilitatea muncii. Pe de altă parte, tinerii au constant nevoie de feedback. Există cazuri multiple în care aceştia părăsesc joburi bine plătite doar pentru faptul că nu primesc suficient feedback din partea angajatorului. Pentru ei este important să-şi simtă rolul în organizaţia din care fac parte, să se simtă incluşi“, explică Oana Botolan Datki.
Din punctul de vedere al angajatorului, companiile încep tot mai mult să se plieze pe cerinţa de flexibilitate a angajaţilor, cerinţă care vizează obligatoriu sporirea gradului de încredere în aceştia. „Companiile au încredere în angajaţii lor. Vedem din ce în ce mai multă flexibilitate, dar asta nu înseamnă că nu mai există control, prezenţă, doar că există schimbare în atitudine, în modul în care oamenii preferă flexibilitatea, care aduce obligatoriu partea de încredere. Programul flexibil de lucru a fost implementat la noi în ţară de aproximativ jumătate dintre multinaţionale.“ Acest lucru presupune punerea în funcţiune a unor sisteme evoluate, astfel încât angajatorul să nu trebuiască să controleze dacă angajatul stă la muncă opt ore sau dacă, atunci când lucrează de acasă, acesta stă în faţa calculatorului fix opt ore şi lucrează când vrea angajatorul.