Storia

ZF România 100. Scrie-ne ideea ta pentru România de mâine

luni, 00:07

În anul centenarului, Ziarul Financiar şi Banca Transilvania lansează proiectul editorial „România 100 de idei“, un atlas al măsurilor care au transformat România în ţara de azi, dar mai ales o colecţie de idei pentru România de mâine.

Astfel, „România 100 de idei“ devine o invitaţie deschisă la dialog constructiv, o platformă vie de dezbateri care va aduna timp de aproape un an soluţii pentru generaţiile care vor urma.

De ce ZF?

Anul acesta Ziarul Financiar va împlini 20 de ani de apariţie neîntreruptă. Ce a pornit ca un proiect nebunesc, s-a transformat în cel mai complex produs media din România, o comunitate întreagă de business validând an de an importanţa acestei iniţiative.

Ziarul Financiar şi-a propus să urmărească şi să oglindească economia României, dar nu a rămas un martor tăcut al schimbărilor. A provocat statu-quo-ul, a identificat tendinţe şi a creat tendinţe, a dat exclusivităţi, dar şi erate, asumându-şi greşelile, a promovat lideri, a intrat în culise şi a scos la lumină cele mai importante informaţii.

Ziarul Financiar a crescut odată cu economia despre care a scris, a dezvoltat anuare, suplimente, produse de lifestyle, evenimente care azi sunt referinţe. Comunitatea ZF este de 2 milioane de unici pe platforma ZF.ro, 80.000 de cititori pe fiecare ediţie printată, peste 300.000 de fani în social media. Acesta este universul nostru.

De ce Banca Transilvania?

Istoria BT a început în Cluj-Napoca în 1994, la iniţiativa unor oameni de afaceri din Cluj. Ideea a fost de a crea o bancă locală, un brand de Cluj. Intuiţia de business a fondatorilor a determinat consolidarea poziţiei Băncii Transilvania, într-o primă etapă în Cluj şi ulterior la nivel regional şi naţional. Banca si-a orientat la început activitatea spre sectorul IMM şi, datorită cererii pieţei, în scurt timp aceasta a început să se dedice şi domeniului retail.

Azi, Banca Transilvania (BT) se clasează pe poziţia a doua în topul băncilor din România în funcţie de active.

Ce este „România 100 de idei?“

În proiectul „România 100 de idei“ pornim cu statisticile, cu datele din recensămintele vremii pentru a înţelege România de acum 100 de ani. Trecem în revistă toate momentele care au marcat România în ultimul secol. Apoi vorbim cu specialiştii din industriile care au crescut, cu oamenii din spatele unor proiecte de investiţii majore, cu mediul de business local pentru a contura idei pentru România de mâine.

România de azi este rezultatul deciziilor mai multor comunităţi. Sunt campioni români pe care nimeni nu i-a egalat. Şi nimeni nu o va face vreodată. Ei sunt o comunitate.

Sunt români care inovează, care schimbă capitale europene, care dezvoltă soluţii de securitate pentru o lume întreagă. Ei sunt o altă comunitate.

Sunt manageri care conduc companii strategice ce au transformat realitatea economică a României, care au condus restructurări masive. Amprenta lor este inegalabilă. Aceştia formează cea mai numeroasă comunitate, nucleul dur de business al României, o ţară de tranziţie permanentă.

Sunt generaţii de antreprenori care au construit un capitalism îndrăzneţ. După ei vin tineri antreprenori care identifică oportunităţi de creştere acolo unde alţii nu văd decât probleme.

Sunt români plecaţi, mulţi, prea mulţi, iar dintre ei a reieşit o elită care vorbeşte despre o Românie altfel. Poate unii se vor întoarce.

Toate aceste comunităţi sunt Românii, indiferent de graniţe sau de vârste.

La 100 de ani de la Marea Unire, unim toate aceste comunităţi având ca obiectiv generarea a 100 de idei pentru România de mâine. 1.000, 10.000 sau 100.000 de idei. Vă invităm să ni le trimiteţi pe adresa redacţiei.

roxana.petrescu@zf.ro

O campanie Ziarul Financiar și Storia