Sfaturi pentru afaceri mici

Cum poti să-ţi asiguri profituri şi să câştigi segmente de clienţi pe termen scurt? Intră pe pieţe unde poţi deţine monopolul

Cum poti să-ţi asiguri profituri şi să câştigi...
11.07.2014, 11:49 1008

Orientarea afacerilor pe nişele care s-au dovedit rezistente la criza economică este una dintre cele mai bune variante pentru a creşte veniturile şi profitabilitatea, consultanţii susţinând că agricultura, comerţul electronic şi IT-ul sunt principalele opţiuni ale celor care intră pe noi pieţe.

„Intraţi pe pieţe în care puteţi avea monopolul. Esenţa antreprenoriatului este să găseşti o zonă pe care să fii monopolist cât mai mult timp”, spune antreprenorul Dan Şucu, fondatorul Mobexpert, companie pornită de la zero şi cu afaceri astăzi de 120 de milioane de euro din producţia şi comecializarea mobilei.

Existenţa cererii şi dezvoltarea tehnologică rapidă au făcut ca marjele de profit din tehnologie şi agricultură să nu se erodeze ca urmare a scăderii economice din ultimii cinci ani. În timp ce piaţa imobiliară sau cea auto au fost dur lovite de criză, afacerile celor care au migrat spre domenii cu potenţial au reuşit să evite falimentul. Fiind insuficient exploatate de companii în prezent, IT-ul şi agricultura sunt domenii care permit dezvoltarea unor afaceri de familie cu resurse minime pentru proprietarii care vor să îşi diversifice activitatea în segmente precum alimentaţia bio şi, respectiv, dezvoltarea de aplicaţii mobile.

Atractivitatea exploatării unor pieţe de nişă presupune crearea unor premise favorabile schimbării de paradigmă. Mihaela Mnerau, director coordonator în cadrul Diviziei întreprinderi mici şi persoane fizice autorizate din Bancpost, este de părere că „automatizarea unor procese din interiorul firmei trebuie realizată în prealabil. Accesarea unor noi pieţe înseamnă consum de resurse – oameni, timp, şi nu în ultimul rând bani. Automatizarea creează spaţiu pentru a redimensiona ciclul de producţie, de vânzări, întregul lanţ al valorii firmei. Un exemplu simplu de automatizare, însă care poate crea timp şi eliberare de resurse umane este automatizarea relaţiei cu banca - fixarea unui sistem automat de plăţi, utilizarea intensivă a internet bankingului, plata remuneraţiilor lunare prin convenţii de salarii. În cazul în care firma are în derulare o linie de credit, toate acestea se traduc în control şi timp câştigat”.

Intrarea pe pieţe nişate în care se poate deţine monopolul nu este însă lipsită de riscuri. În rimul rând, avantajul competitiv poate fi de scurtă durată, competitori dinamici pot copia şi integra rapid în lanţul valorii firmei lor noul beneficiu şi astfel se poate periclita avantajul obţinut iniţial. Un alt risc este dat de intrarea unor produse substitut – clienţii sau consumatorii pot observa după câteva cicluri de cumpărare că noul produs sau serviciu poate fi substituit cu variante disponbile în piaţă, fără a fi nevoie să apleze la inovaţia propusă iniţial.

O afacere de succes se constuieste in fiecare zi cu implicare, efort si grija pentru orice detaliu. De peste 20 de ani, specialistii IMM si PFA din Atelierele de Afaceri Bancpost sunt aproape de clienti, in toata tara. Deoarece si micii antreprenori au vise mari, Bancpost ii sustine prin Linia de credit cu rambursare flexibila si comision de acordare zero.
 

Detalii pe Atelierele de Afaceri şi pe Blogul Bancpost

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO