Special

HR-ul a obosit să facă restructurări: E timpul să ne reinventăm şi să aducem venituri în companie

HR-ul a obosit să facă restructurări: E timpul să ne reinventăm şi să aducem venituri în companie

HR Conference

Autor: Adelina Mihai, Andreea Neferu

29.03.2012, 00:06 3877

Profilul directorului de resurse umane în 2012 este acela al unui executiv obosit să semneze decizii de concediere. Este timpul să se re­inventeze şi să găsească noi soluţii de creştere a performanţei şi motivării angajaţilor prin lucruri simple, dar totodată să şi aducă venituri consistente în companie.

Aceasta este principala concluzie la care au ajuns specialiştii participanţi la HR Conference, evenimentul dedicat sectorului resurselor umane organizat ieri de ZF.

"Profilul HR-ului în 2012 este acela al unui executiv obosit de restructurare, foarte conştient de valoarea banului şi mult mai apropiat de CEO şi de ceea ce se întâmplă în business. Acum este însă momentul pe care economiştii îl numesc «crisis fatigue», momentul în care trebuie să cheltuim, fie în programe de training, cât şi pe partea de soft. Chiar dacă perioada de criză a persistat, pentru a face faţă noilor provocări, pentru a putea să ne acomodăm cu noile realităţi de pe piaţa muncii, să ajutăm la îndeplinirea destinelor unor tineri,

HR-ul trebuie să se reinventeze", a spus Valentin Păuna, directorul de resurse umane al real,- hypermarket România, în cadrul celei de-a şaptea ediţii HR Conference "Profilul HR-ului în 2012: eficient şi prudent sau curajos şi vizionar", eveniment realizat de ZF în parteneriat cu Orange, Totalsoft, SAP, BestJobs, eJobs şi PwC.

Specialiştii în HR au vorbit şi despre schimbările de generaţii şi de modul în care tinerii îşi pun amprenta asupra modului în care evoluează noua generaţie de angajaţi.

"Top 10 joburi din 2011 nu existau deloc în 2004, iar şcoala pregăteşte azi copiii pentru ceva ce urmează să fie inventat. Viitori noştri angajaţi sunt foarte diferiţi faţă de ce avem acum. Îşi doresc şi carieră, şi timp liber, şi bani şi călătorii. Trebuie să ne schimbăm sau vom fi schimbaţi", a spus Ioana Marcu, director de resurse umane Orange România, companie cu peste 2.700 de angajaţi.

Pe de altă parte, şi companiile trebuie să le ofere angajaţilor ceea ce îşi doresc în funcţie de motivaţia pe care o au la locul de muncă: îşi doresc o carieră, un serviciu sau o vocaţie. "Lumea corporatistă a ajuns să dea muncii un rol mult mai mare decât altădată. Mulţi angajaţi ajung să-şi definească viaţa în funcţie de job, dar pe vremuri, oamenii nu luau munca acasă, cum fac acum, când ajung ca nici hobby-urile să nu şi le facă cum trebuie", spune Octavian Pantiş, managing director al firmei de training TMI România.

În materie de recrutare de executive valoroşi, piaţa serviciilor de executive search aproape că a revenit anul trecut la nivelul-record înregistrat în 2008, de 10 mld. dolari, semn că angajatorii şi-au dat seama că fără lideri valoroşi nu vor putea readuce businessul pe creştere.

Faţă de anii precedenţi, mo­bilitatea executivilor de top a crescut, iar loialitatea loc faţă de companie începe să scadă. Serviciile de executive search sunt folosite la nivel mondial, nu numai la nivel de corporaţii, ci şi în organizaţii non-profit, în biserici, spitale. Una din firmele member AESC a recrutat chiar şef pentru Comitetul Olimpic de la Jocurile Olimpice, un executiv de la Goldman Sachs", a spus Cristophe de Callatay, managing director pe Europa al Association of Executive Search Consultants (AESC), invitatul special al ZF la eveniment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO