Special

Mirabela Tiron, redactor Turism: Domnule Ponta, cât să mai tragem de bagaje în stradă pentru un taxi cu tarif normal la Otopeni?

Cum au văzut jurnaliştii ZF tumultuosul an 2012 în care economia a bătut pasul pe loc fiind călcată în picioare de clasa politică

GALERIE FOTO

Autor: Mirabela Tiron

21.12.2012, 12:47 482

Trece anul şi problema organizării taxiurilor de la aeroportul din Otopeni tot nu s-a rezolvat. Şi asta în ciuda schimbării directorului de la compania ce administrează aeroportul, a unor şedinţe ţinute de reprezentanţii a şapte instituţii şi chiar a promisiunii făcute de premierul Ponta că se va găsi o soluţie pentru accesul taxiurilor cu tarif normal (1,39 lei pe km) la sosiri la Otopeni.

Aşa cum pasagerii de la aeroport trăgeau în stradă de bagaje în august pentru a ajunge la un taxi cu tarif normal, faţă de cele cu 3,5 lei pe kilometru din faţa aeroportului (la sosiri), aşa încheie şi anul. Mai ales că de sărbători aeroportul este mult mai aglomerat. Se întorc şi românii din Spania şi Italia acasă. Şi pe câţi dintre ei îi va aştepta maşina unei rude la sosiri sau câţi vor fi dispuşi să plătească 3,5 lei pe km? O parte oricum vor alege să facă transferul în oraş cu un taxi cu tarif normal şi cred că ar fi bine, domnule Ponta, să îi vedeţi cum trag de bagaje în plină stradă. Într-adevăr, acest cărat al bagajelor ar putea fi considerat un exerciţiu fizic, asta dacă omitem din context haosul în care ajung pasagerii în aşa-zisa staţie "La Ceas", cu acces interzis pentru maşini, dar în care tot se îngrămădesc taxiuri cu tarif normal. Din păcate, de această situaţie profită şi aşa-zişii "piraţi", taximetrişti care deşi au pe maşină trecut tariful de 1,39 lei pe kilometru nu au instalat un aparat de taxat şi nici nu prezintă o legitimaţie la vedere. Dar când aterizezi pe aeroport după câteva ore de călătorie, te gândeşti doar la cum să ajungi mai repede acasă. Iar taximetriştii "piraţi" care se amestecă cu cei chemaţi la comandă ştiu asta. Aşa se face că pasagerul ce aterizează pe cel mai mare aeroport din ţară ajunge chiar să urce în acel taxi, cu un şofer care profită de organizarea deficitară de la aeroport.

Poate, după ce vă convingeţi că nu e normal aşa şi nici civilizat, nu mai spuneţi ca în noiembrie "nu cred că trebuie primul-ministru să se ocupe direct de unde vin taxiurile" şi acel "aeroport modern, cu un management modern" de care vorbeaţi va găsi soluţia optimă pe care aţi promis-o pentru un transfer în condiţii normale cu taxiul.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO