Special

Orange, cel mai mare jucător din telecomunicaţii

Orange, cel mai mare jucător din telecomunicaţii

Autor: Ioana Nita

14.07.2014, 00:00 530

Grupul francez Orange este unul dintre primii investi­tori de pe piaţa telecomunica­ţiilor din România, operând pe plan local încă din 1997, iniţial sub brandurile Dialog - pentru subscripţii lunare, şi Alo, pentru cartele preplă­tite, iar din 2002 sub brandul Orange. În prezent, Orange România este cel mai mare jucător de pe piaţa locală de telecomunicaţii, dominând industria de profil în ultimii ani, atât din punctul de vedere al numărului de clienţi, cât şi din punctul de vedere al ve­niturilor. 

Anul trecut, subsidiara locală a grupului Orange a înregistrat o cifră de afaceri de 981 milioane de euro, în creştere cu 6% faţă de 2012, când a raportat venituri de 924 milioane de euro, potrivit datelor publicate de Mi­nisterul de Finanţe. În ceea ce priveşte profitabilitatea com­paniei franceze pe plan local, Orange este singurul jucător de pe piaţa de comunicaţii din România care are un câştig anual de peste 100 mil. euro, conform rezultatelelor pu­blicate pe site-ul Ministerului Finanţelor pentru toţi ope­ratorii mari, cu excepţia Rom­telecom.

WikiZF: Profilul companiei Orange

În 2013, Orange România a obţinut anul trecut un profit net de 113,3 mil. euro, în scădere cu 2% faţă de anul precedent, marja profitului net menţinându-se în jurul a 12%.

La finalul lunii septembrie 2013, Orange România avea în total 10,4 milioane de clienţi, din care peste 4 milioane erau abonamente.

În 2012, grupul francez a investit pe piaţa din România 110 milioane euro pentru acoperirea întregii ţări cu reţeaua 3G, iar în primăvara acestui an Orange a lansat serviciile de date 4G în 90 de oraşe şi 1.000 de localităţi, respectiv pentru 45% din populaţia României. În ceea ce priveşte acoperirea reţelei 4G în mediul urban, aceasta este de peste 73%. Compania a construit de asemenea, o reţea cu tehnologia 4G plus, care permite viteze de până la 300 Mbps.

Orange a intrat anul trecut şi pe piaţa de televiziune prin satelit, oferind servicii TV atât pentru clienţii existenţi, cât şi pentru ceilalţi utilizatori din România.  Operatorul telecom a înfiinţat de asemenea în 2013 şi o nouă companie în România, numită ,  S.C. Telecom Global Services Center S.R.L., entitate care are sediul în Bucureşti şi prin intermediul căreia va desfăşura activităţi de suport pentru subsidiare din alte ţări ale grupului francez.

În România, Orange concurează pe piaţa de telefonie mobilă cu grupul britanic Vodafone şi cu nemţii de la Deutsche Telekom, care controlează indirect operatorul telecom Cosmote.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO