Special

România a ratat investiţii în producţia de medicamente pentru că nu a avut politici industriale coerente

Simona Cocoş (directorul general al Zentiva România), Ioan Nani (directorul general al Antibiotice Iaşi, centru) şi Marius Savu (directorul general al Agenţiei Naţionale a Medicamentului)

Simona Cocoş (directorul general al Zentiva România), Ioan Nani (directorul general al Antibiotice Iaşi, centru) şi Marius Savu (directorul general al Agenţiei Naţionale a Medicamentului)

Autor: Andrei Cîrchelan

23.09.2013, 21:07 308

Statul român a pierdut mult pentru că nu a avut o politică coerentă în dezvoltarea industrială, iar din această cauză s-au pierdut oportunităţi de dezvoltare a industriei producătoare de medicamente - aceasta a fost una dintre concluziile panelului „Producţia de medicamente. Ce fabrici au trecut testul timpului?”, desfăşurat în prima zi a ZF Pharma Summit 2013.

„În perioada 1997- 1998 se discuta despre apariţia a două companii mari, dar la momentele respective s-au pierdut acele oportunităţi. În prezent, Antibiotice Iaşi poate să crească, să devină un jucător regional, dar nu poate să o facă de una singură. Noi trebuie să atragem investitori, să vorbim cu ei, să vedem ce gânduri şi nevoi au. De 20 de ani ne tot vindem, în loc să aducem investitori pentru dezvoltare”, a spus Ioan Nani, directorul general al Antibiotice Iaşi. El a spus că o problemă este reprezentată de faptul că în România nu se tratează cauza, ci efectele, spre deosebire de politica dusă de americani în acest domeniu.

„Americanii au tratat cauza, au un sistem foarte sever, nu mai umblă cu taxe de tip clawback”, a spus el.

Producătorii români de medicamente ar trebui să profite mult mai mult de situaţia actuală, pentru că îşi focalizează atenţia doar spre piaţa locală, în loc să se uite şi la ce oportunităţi sunt pe plan european, crede Marius Savu, directorul general al Agenţiei Naţionale a Medicamentului. „Este momentul să profităm, nu numai să vină alţi producători care văd România ca piaţă de desfacere, ci să meargă şi în sens invers, iar plus valoarea să rămână în România. Fără investiţii, fără respectarea unor reguli şi fără implementarea unor norme clare, este foarte greu să rămâi în piaţă”, a mai spus Marius Savu.

De aceeaşi părere este şi Simona Cocoş, directorul general al fabricii de medicamente Zentiva România.

„Există producători locali care sunt excepţionali din punctul de vedere al calităţii şi fabrică la aceleaşi standarde de calitate ca şi producătorii externi. (...) Algocalminul, de exemplu, a fost ales pentru al optulea an consecutiv cel mai de încredere brand de analgezice din România”, a spus Simona Cocoş. 

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 24.09.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO