Suplimente

Supliment Eco & sustenabilitate. Cât de greu este să fii eco în livrările de mâncare şi colete? „Provocările vin în mai multe forme - de la vremea capricioasă la comportamentul unora dintre participanţii la trafic“

La livrările de colete există provocarea volumului care poate fi transportat, însă aici Sinapseria a ales ca soluţie investiţiile în cargobiciclete. Cu ajutorul lor, curierii pot transporta colete voluminoase chiar şi de 50 de kilograme.

La livrările de colete există provocarea volumului care poate fi transportat, însă aici Sinapseria a ales ca soluţie investiţiile în cargobiciclete. Cu ajutorul lor, curierii pot transporta colete voluminoase chiar şi de 50 de kilograme.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

29.03.2023, 00:03 80

Atunci când vine vorba de livrările de mâncare, succesul depinde foarte mult de grija curierului, dar şi de modul de ambalare şi de calitatea recipientelor folosite ♦ La livrările de colete există provocarea volumului care poate fi transportat, însă aici Sinapseria a ales ca soluţie investiţiile în cargobiciclete.

În oraşe în care traficul este tot mai mare consumator de timp şi generator de poluare, curierii au făcut switchul către deplasarea pe biciclete şi au ales să introducă în serviciile lor posibilitatea de a livra cu ajutorul bicicliştilor colete sau mâncare.

Uşor nu le este curierilor, mai ales în condiţiile în care infrastructura şi traficul imprevizibil, dar mereu sufocant, sunt la ordinea zilei, dar agilitatea depla­sării pe străzi, misiunea considerabil mai uşoară de a găsi un loc de parcare şi gândul redu­cerii impactului asupra mediului sunt elemente care îi motivează.

Sinapseria este o astfel de soluţie de curierat rapid pe bicicletă, care livrează pachete în Bucureşti prin intermediul a 80 de curieri. Businessul Sinapseria este concentrat pe Bucureşti şi pe zonele limitrofe uneori, dar, prin parteneriatele pe care compania le are, operaţiunile de livrări pe bicicletă s-au extins în alte oraşe din ţară, printre care Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea şi Braşov.

Afacerea Sinapseria a fost înfiinţată de Andrei Găitănaru, pornind de la ideea de sinapse, de conexiuni, pentru că asta este ceea ce face echipa din spatele proiectului între clienţii pe care îi are în portofoliu. Fondatorul a pornit businessul la sfârşitul anului 2014, iar după câteva luni i s-a alăturat Cristian Ionescu. Ulterior, Andrei s-a retras din business şi a rămas Cristian.

„Pentru noi, livrările prietenoase cu mediul folosind bicicleta reprezintă filosofia în jurul căreia a fost construit businessul. Provocările vin în mai multe forme pentru curierii pe bicicletă, de la vremea capricioasă care te obligă să-ţi depăşeşti limitele de confort până la comportamentul unora dintre participanţii la trafic, care uneori nu te văd sau nu vor să te vadă ca pe un vehicul cu care trebuie să împartă traficul“, spune Cristian Ionescu.


Potrivit unor date transmise anul trecut de reprezentanţii Primăriei Municipiului Bucureşti,
în ultimii ani au fost amenajaţi 32 de kilometri de piste pentru biciclete,
 dintre care două se află în parcuri.

Atunci când vine vorba de livrările de mâncare, suc­cesul depinde foarte mult de grija curierului, dar şi de modul de ambalare şi de calitatea recipientelor folo­site, lucru pe care l-au înţeles majoritatea restau­ran­telor. La livrările de colete există provo­carea vo­lu­mului care poate fi transportat, însă aici Sinapseria a ales ca soluţie investiţiile în cargo­bici­clete. Cu aju­torul lor, curierii pot transporta colete volu­minoase chiar şi de 50 de kilograme. Unele bici­clete cargo sunt cumpărate de la Shillex, un produ­cător din Fălticeni.

„În fiecare an observăm o uşoară creştere a nivelului de interes pentru variantele de transport sustenabil atât din partea clienţilor persoane fizice, cât şi din partea anumitor companii care aleg să introducă serviciul nostru de livrare în fluxul lor logistic obişnuit. Majoritatea livrărilor noastre sunt pentru clienţii care plasează comenzi de la diferite magazine online, cum ar fi de exemplu Cărtureşti, Nespresso, Interoptik şi Flanco.

Aceste companii au înţeles că, oferind opţiunea de livrare sustenabilă cu bicicleta, contribuie la reducerea amprentei de carbon, dar au de câştigat şi la partea de imagine în faţa clienţilor.“

Datele Sinapseria arată că viteza medie cu care se deplasează o bicicletă în Bucureşti este de 17 kilometri pe oră, în timp ce o maşină circulă, la orele de vârf, şi cu 8 kilometri pe oră.

„Deşi, în momentul de faţă, peste 80% dintre comenzile noastre sunt pe serviciul de livrare în aceeaşi zi, dorim să promovăm curieratul pe biciclete în toate formele sale, atât pentru livrările urgente, cât şi pentru cele care pot aştepta până a doua zi. Ne dorim ca alegerea livrării cu bicicleta să devină normă, iar livrările cu maşini, dubiţe şi autoutilitare să fie folosite doar pentru coletele cu adevărat voluminoase, precum electrocasnice mari, mobilă şi alte articole asemănătoare“, mai spune Cristian Ionescu de la Sinapseria.

Potrivit unor date transmise anul trecut de reprezentanţii Primăriei Municipiului Bucureşti, în ultimii ani au fost amenajaţi 32 de kilometri de piste pentru biciclete, dintre care două se află în parcuri - una de 4 kilometri în Parcul Regele Mihai I (fost Herăstrău), alta de 6 kilometri în Tineretului.

„Primăria Capitalei derulează proiectul ´Implementarea unui sistem public pentru transport cu bicicleta în zona centrală a Capitaleiª, ce presupune realizarea a patru trasee în centrul Bucureştiului cu o lungime totală de 48,25 km. Din cei 48,25 km, până în prezent au fost realizaţi 16,15 kilometri de piste de biciclete, astfel: traseul 1, tronsonul 1 cuprins între Piaţa Victoriei - Bd. Aviatorilor - Bd. Beijing - Str. Nicolae Caramfil - Şos. Pipera - 6 km; traseul 3 - finalizat - 10,15 km, compus din tronsonul 1 (0,65 km lungime) - între Calea Victoriei - Bd. Regina Elisabeta şi Splaiul Independenţei, tronsonul 2 (6,7 km lungime) -cuprins între Piaţa Naţiunile Unite şi Grozăveşti, tronsonul 3 (2,8 km lungime) - cuprins între Bd. Regina Elisabeta - Bd. Mihail Kogălniceanu (de la Piaţa Mihail Kogălniceanu până la Piaţa Operei)“, au spus reprezentanţii direcţiei de presă a Primăriei Municipiului Bucureşti.

Curieratul pe bicicletă a devenit însă o soluţie şi pentru oraşe din afara Capitalei. Cluj-Napoca este unul dintre ele, iar EastRide este un exemplu grăitor. Botond Bakos, Arpad Joo şi Balazs Halmen sunt cei trei tineri din Cluj-Napoca şi Oradea care au pus pe roate businessul EastRide în 2017, ca o alternativă sustenabilă la livrările clasice, făcute cu maşina de firmele de curierat. Au început în Cluj-Napoca şi s-au extins ulterior în oraşe ca Oradea, Braşov şi Târgu Mureş.

Preţurile sunt variabile şi se negociază cu fiecare client în parte, deoarece sunt mai mulţi factori de care depind: volumul livrărilor, ca număr de comenzi şi ca mărime, preţul coletelor, dacă acestea sunt sau nu fragile, timpul de livrare, distanţa medie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO