Un start-up pe zi

Doi tineri din Vâlcea le-au adus covrigul newyorkez corporatiştilor din Pipera. "În zilele bune avem şi până la 100 de clienţi"

12 iul 2014 Autor: Mădălina Panaete

Ionuţ Rusu, 24 de ani, şi Alexandru Petrescu, 25 de ani, doi tineri din Râmnicu Vâlcea care au absolvit o facultate de comunicare în Danemarca, s-au întors în România cu dorinţa de a deveni antreprenori şi au creat brandul Sunday Bagels and Coffee.

Într-un butic pe roţi amplasat strategic în zona Pipera din Capitală - o zonă cu birouri unde lucrează peste 20.000 de oameni - cei doi tineri comercializează cafea şi bagels (covrigi rotunzi originari din Polonia, însă foarte populari în Statele Unite ale Americii).

După studii şi o analiză a pieţei din România, au observat că piaţa pâinii a fost singura din industria alimentară care a „căzut în picioare în criză“.

„Am dorit să facem un brand, să ne afirmăm în business şi să intrăm într-o industrie unde nu avem nevoie de foarte mari investiţii, dar o industrie care a rezistat în criză. Şi aşa am ajuns la eternul covrig cald care la noi nu va muri şi apoi la bagel, care este foarte popular în străinătate“, spune Ionuţ Rusu, unul din cei doi asociaţi ai firmei Biz Manifesto SRL-D, cea care operează businessul Sunday.

Cei doi au înregistrat firma în 2013, însă activitatea au început-o în urmă cu două luni. De la ora opt de dimineaţă şi până la ora 17, cei doi tineri împreună cu o angajată oferă corporatiştilor cafea şi mai multe tipuri de bagels pe care îi fac chiar ei: cu cremă de brânză, cu unt şi dulceaţă sau cu somon. Clientul îşi poate alege tipul de bagel, seminţele şi compoziţia. Sunday are şase furnizori.

„A durat un an până am deschis această unitate, însă a fost cu folos. Am ales zona corporaţiilor pentru că ţintim un public care să înţeleagă acest concept. Am încercat să promovăm mâncarea sănătoasă şi vrem ca oamenii să mânânce înainte să-şi bea cafeaua.“

Zona Pipera a devenit în ultimii ani una dintre cele mai importante zone pentru dezvoltatorii de clădiri de birouri, iar traficul la metrou ajunge la peste 20.000 de persoane zilnic.

Antreprenorul spune că şi faptul că proprietarii afacerii vând produsele este apreciat de clienţi, mai ales şi ei ar dori să-şi trăiască propriul vis de a avea o afacere.

În această afacere cei doi antreprenori au investit peste 20.000 de euo, iar anul viitor intenţionează să ia fonduri nerambursabile de la stat. Bonul mediu este de opt lei, în timp ce într-o zi magazinul poate avea şi 100 de clienţi. Preţul unul produs porneşte de la 3 lei (pentru un bagel simplu) la 10 lei pentru un begalwich (cu mai multe ingrediente).

„În zilele ploioase sau lunea sunt 30-35 de clienţi, însă în zilele bune avem şi până la 100 de clienţi“.

În doi ani, tinerii speră să aibă trei unităţi, dar spun că vor să ia totul pas cu pas. „Primele şase luni sunt esenţiale pentru a vedea cum merge afacerea. Abia la finalul anului vom vedea dacă vom deschide o a doua locaţie şi dacă ne extindem şi pe alte segmente de mâncare sănătoasă aşa cum sunt salatele“.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 09.07.2014

 
Cuvinte cheie:
Un start-up pe zi
, rîmnicu vâlcea
, comunicare
, antreprenori
, covrigul newyorkez
, corporatişti
, pipera
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide