Un start-up pe zi

După 12 ani în publicitate, şi-a deschis un magazin cu mobilier şi decoraţiuni de lux

După 12 ani în publicitate, şi-a deschis un magazin cu...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

05.03.2014, 20:10 901
Monica Tivig, o antreprenoare de 43 de ani, a decis după 12 ani în care a lucrat în publicitate să meargă pe cont propriu şi a deschis în 2009 magazinul cu mobilă şi decoraţiuni inte­rioa­re Vintage Monique Shop , aflat în cartierul Cotroceni din Capitală.
 
La vârsta de 37 de ani antrepre­noa­rea s-a gândit că trebuie să facă ceea ce şi-a dorit toată viaţa, şi anume design in­terior, şi aşa a luat naştere un businessul în care a investit 30.000-40.000 de euro.
 
„Ideea de a deschide un magazin Vin­tage mi-a venit când eram într-o vacanţă în Austria. Într-un orăşel mic am văzut un boutique, nu cred că avea mai mult de 30 mp. Am fost fascinată de tot ce era în acel magazin, erau lucruri vechi şi noi laolaltă”, povesteşte Monica Tivig, care este absolventă a unei facultăţi de informatică.
 
În luna mai 2009 a deschis ma­gazinul în Bucureşti, care la acel moment avea 40 de metri pă­traţi. Ea spune că timp de o lună în ma­gazin au intrat maximum 10 per­soane, după care a încercat să facă o companie publicitară care a avut o rată de succes de maximum 5%.
 
„Câteva luni mai târziu am lan­sat pe internet magazinul on­line. Am început să avem clienţi din toată ţara, clienţi care ne vizitau în momentul în care ajun­geau în Bucureşti. Veneau şi stăteau în magazin cu orele”.
 
Între timp magazinul a fost extins şi a ajuns la o suprafaţă de 120 de metri pătraţi. Antreprenoarea lucrează cu furnizori din Europa, în special din Franţa şi Italia pentru mobilier, textile şi decoraţiuni şi cu companii din Cehia, Germania şi China pentru porţelanuri. „Din păcate în România avem doar doi furnizori deocamdată. Producătorii români sunt foarte puţin flexibili, sunt interesaţi de cantitatea produselor vândute, nu de promovare şi pe piaţa internă. Cantităţile care trebuie comandate pentru un produs sunt foarte mari, ceea ce ar însemna să lucrăm cu stocuri şi asta nu este în avantajul nostru”, mai spune Monica Tivig, care menţionează că în România este în căutare continuă de furnizori.
 
În magazinul Vintage Monique Shop, operat de compania East Line Consulting, antreprenoarea lucrează cu patru consultanţi. Pentru perioada următoare ea vrea să creeze propriul brand şi să producă integral partea de textile în propriul atelier. Monica Tivig spune că piaţa din România este plină de produse importate din China şi că pentru că nu găseşte producători de textile în România, trebuie să se îndrepte către alte pieţe europene.
 
Media lunară de vânzări a magazinului Vintage Monique Shop este de 10.000-15.000 de lei, iar preţurile produselor variază de la câteva zeci de lei, până la peste 10.000 de lei.
 
De exemplu un set de ceai „Desire” costă 64 de lei, o bibliotecă „Flaubert” costă 6.250 de lei, iar o veioză „Berlin” are un preţ de 280 de lei. Unele produse precum veiozele sunt pictate şi decorate în magazin, la fel cum sunt produsele specifice sărbătorilor.
 
„Clientul Vintage Monique este femeia cu venituri peste medie, (...) sofisticată, deschisă la orice propunere sau schimbare şi evident din clienţi fac parte şi barbaţii, dar într-o proporţie mai mică”.
 
Pentru anul acesta antreprenoarea are aşteptări mari pentru că a primit mai multe cereri de colaborări de la diverşi întreprinzători din ţară. „Vreau să trec la o altă etapă a bussinesului. (...)Ca cifră de afaceri nu pot face o estimare datorită faptului că în România consumul este în cădere în fiecare an”.
 
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 06.03.2014
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO