Un start-up pe zi

Trei absolvenţi de drept şi-au făcut o cafenea orientală în care intră 150 de clienţi pe zi

Fotograf: Adrian Vărzaru

Fotograf: Adrian Vărzaru

Autor: Corina Mirea

17.01.2015, 11:03 3988

George Ioniţă, Miron Claudia şi Kristina Rababah au studiat ştiinţe juridice în facultate, iar la scurt timp după ce au absolvit au decis să îşi deschidă un business împreună. În luna ianuarie a anului 2013 au închiriat o casă în apropiere de stadionul Dinamo din Bucureşti, pe care au amenajat-o timp de patru luni până să deschidă porţile Ganesha Caffe, o cafenea cu specific oriental.

Cei trei au investit mai mult de 100.000 de euro în business, iar în prezent, numai în timpul săptămânii au, în medie, 150 de clienţi pe zi care le trec pragul.

„Nu aveam experienţă în domeniu, abia terminaserăm facultatea şi, din moment ce ne înţelegeam foarte bine am zis că ar fi o idee bună. Deşi nu ştiam domeniul din punctul de vedere al businessului, eram clienţi ai cafenelelor, mergeam destul de des în astfel de locuri şi niciodată nu eram 100% mulţumiţi de o locaţie. Fiecăreia îi lipsea câteva ceva, fie că era ambientul, fie personalul sau chiar pro­dusele“, spune George Ioniţă.

Cea mai mare parte a investiţiei pe care cei trei tineri au făcut-o a fost direcţionată spre amenajarea de la zero a casei cu etaj pe care au închiriat-o, o locuinţă care nu mai era locuită de şapte ani şi unde anterior fusese o vulcanizare.

La început, ei nu au promovat cafeneaua, nu au distribuit pliante sau investit în marketing, însă încă din ziua deschiderii, la jumătatea lunii aprilie 2013, cele aproximativ 200 de locuri pe care Ganesha le are la terasă, dar şi în interiorul casei erau aproape ocupate.

„Multă lume ne-a spus că este o nebunie să investim atât în această afacere, chiar şi propietarul casei pe care am închiriat-o era destul de reticent, probabil credea că suntem prea tineri şi că ne vom pierde banii. Dar noi nu am crezut niciodată că nu va merge. Grija noastră era cum să facem să arate totul perfect, pentru că aşa ştiam că vor veni şi clienţii“, explică Kristina Rababah.

Ea precizează că nu există diferenţe notabile între încasările din perioada caldă şi cele din perioada rece (doar de maximum 20%), iar în jur de 50% din cei care merg la Ganesha Caffe pentru o cafea, un ceai sau pentru narghilea sunt clienţi fideli, care se întorc la cafeneaua orientală de trei ori pe săptămână.

Mai mult, pentru a mai elimina din situaţiile în care cafeneaua trebuie să refuze clienţi pentru că nu mai au locuri libere, antreprenorii au decis să închidă terasa de 100 de locuri, astfel încât, pe timp de iarnă, să aibă 30 de locuri în plus.

Iniţial, Ganesha a avut patru angajaţi, care lucrau în două schimburi, iar în prezent cei trei antreprenori au ajuns la şapte salariaţi.

„Avem cheltuieli mereu, nu este chiar aşa simplu cum crede multă lume. Nu pui câteva pahare, iei nişte suc şi gata, faci profit. Dacă vrei să-ţi menţii clienţii trebuie să schimbi tot timpul câte ceva, să le oferi aceeaşi calitate. Sunt multe costuri ascunse pe care clienţii nu le văd, cum ar fi taxa pe care o plătim pentru a pune muzică de fundal, faptul că trebuie să înlocuim ba mocheta, care se arde de la cărbunii pentru narghilea, ba feţele de pernă când se uzează sau că avem un contract cu o firmă de pază“, mai precizează Kristina Rababah.

Cei trei antreprenori au mai pariat de curând pe un nou business, un magazin online de ceai, unde se regăsesc în prezent în jur de 60 de sortimente aduse direct din Germania. Magazinul Pearl of Tea a fost lansat în online în luna decembrie a anului trecut din cauza portofoliului prea restrâns al furnizorilor din România.

„Furnizorii de la noi nu aveau diversitate şi nici stocuri suficiente de ceai, aşa că am decis să devenim noi importatori. În felul acesta, suntem siguri că şi pentru cafenea avem întotdeauna marfă. Pe termen lung, ne-am dori ca magazinul online de ceai să se extindă cu o ceainărie care să aibă şi un magazin fizic“, adaugă George Ioniţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO