ZF 24

120.000 de romani au cont pe Facebook. La ce ii ajuta?

28.05.2009, 12:07 383

Facebook, una dintre cele mai mari retele sociale din lume, atrage in fiecare luna un mic procent din cele 70 de milioane de vizitatori si din Romania, de la utilizatori obisnuiti pana la oameni politici, antreprenori sau vedete. De ce folosesc Facebook si la ce ii ajuta asta? Calin Fusu, managerul retelei sociale locale Neogen, care concureaza cu Facebook, are 66 de prieteni cu care este conectat pe reteaua americana, si afirma ca acesta este si motivul pentru care o foloseste.

"Facebook e mai ieftin ca telefonul. Am cont pe Facebook pentru a tine legatura cu prietenii din strainatate. Pe o retea sociala pui o singura data poza de la mare, nu trebuie sa dai zeci de telefoane si sms-uri sa anunti lucrul asta. Nu fac business acolo, dar mai vad ce a facut un prieten din Ungaria, altul din State", explica el. Intrebat de ce oamenii politici din Romania s-au repezit sa-si deschida si ei conturi pe Facebook, dar mai putin pe Neogen, Fusu explica:

"Nu cred ca oamenii politici de la noi si-au facut ei conturi pe retelele sociale, nu au nici timp si nici nu se pricep. Cred ca staff-ul a ales Facebook, pentru ca a vazut ca este la moda in State, mai ales dupa campania lui Obama". Fapt este ca pe Facebook fostul premier Tariceanu are 1.168 de prieteni, in timp ce Crin Antonescu, noul sef al PNL, are 628 de suporteri. Presedintele Traian Basescu numara si el 1.400 de suporteri, in timp ce fiica sa Elena are peste 100 de membri in grupul din retea care ofera informatii despre campania sa pentru Parlamentul European. Seful Neogen, companie care are in actionariat fondul Tiger, care are investitii si la rusii de la Digital Sky, subliniaza totusi: "Sunt politicieni care au cont si pe Neogen, cum este Mircea Geoana. Cred ca numarul este mai mic decat pe Facebook pentru ca site-ul e mai orientat spre divertisment. Facebook e mai sobru".

Intre cei aproximativ 120.000 de utilizatori ai Facebook in Romania se numara si Cristian Manafu, fost jurnalist de business, in prezent antreprenor axat pe organizarea de evenimente si comunicarea online. El spune ca are cont pe Facebook pentru a-si dezvolta afacerile in care este implicat. "Pentru mine Facebook a fost un tool de promovare pentru ceea ce fac. Reteaua este un mare agregator de oameni, astfel ca poti sa atragi usor atentia. Utilizarea Facebook m-a ajutat in business, dar acest lucru s-a intamplat si pentru ca segmentul tanar si dinamic reprezinta targetul caruia ma adresez. Nu cred ca Facebook ar functiona in domeniul halelor industriale." Adrian Seceleanu

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO