ZF 24

A investit 20.000 de euro într-o mică fabrică de suc de mere în Braşov

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Mădălina Dediu Panaete

11.11.2014, 00:00 23448

Marian Drăghia, 35 de ani, un tânăr antre­prenor din Braşov, a pus pe picioare la înce­putul acestui an firma SaftStupina SRL-D şi a reuşit să obţină fonduri nerambursabile de la stat cu care a pus pe pi­cioare o mică fabrică unde pro­duce suc de mere.

„Ideea de a dezvolta afacerea s-a născut dintr-o pasiune mai veche pentru acest domeniu. Acest lucru s-a întamplat cu mai mult timp în urmă, când familia mea a înţeles că piaţa din judeţul Braşov poate fi «aca­parată» de societăţi care pot produce un suc natural la preţuri avantajoase“, povesteşte antrepre­norul, care spune că deocamdată mica sa fabrică prestează serviciul de producţie şi pasteurizare a sucului de mere pentru alte persoane. Însă la sfârşitul acestei luni tânărul speră să înceapă producţia de suc de mere folosind fructe din livada proprie. Marian Drăghia are deja o livadă de meri întinsă pe un hectar, astfel că materia primă pentru sucul de mere va fi asigurată din producţia proprie. „Merele româneşti sunt culese manual şi sunt presate cu echipamente moderne, apoi sucul este pasteurizat şi nu sunt adăugaţi aditivi şi conservanţi“, continuă el.

Tânărul afirmă că vrea să ducă sucul de mere în diverse magazine de cartier, dar şi în reţele internaţionale de magazine. El crede că proiectul SRL-D prin care cei care vor să-şi dezvolte o primă afacere pot primi fonduri ne­ram­bursabile de la stat este o bună oportu­nitate pentru tinerii care vor să îşi facă propriul business.

„Proiectul SRL-D reprezintă o oportu­nitate pentru tinerii debutanţi în afaceri, ei putând accesa fonduri nerambursabile de până la 10.000 de euro. Sunt tot mai mulţi tineri care văd în acest SRL-D o oportunitate de a-şi îndeplini visele şi de a dezvolta o afacere de familie cu ajutorul fondurilor nerambursabile“, afirmă Marian Draghia.

Numărul start-urilor de tip SRL-D a ajuns la circa 15.600, tinerii din Cluj, Bucureşti şi Timiş fiind cei mai dornici să devină antre­prenori. În judeţul Braşov au fost înfiinţate din 2011 peste 600 de firme de tip SRL-D.

Tânărul, care a investit în această afacere circa 20.000 de euro din fonduri neram­bursabile de la stat şi surse proprii, a ales sucul de mere deoarece consideră că poate ajuta în timp la schimbarea comportamentului consu­matorilor către produse naturale. „Viziunea noastră este ca în timp să schimbăm com­portamentul de la un consum de produse nesă­nătoase cu un conţinut ridicat de conservanţi şi aditivi, datorat în principal lipsei de timp, in­formaţie şi accesibilitate, într-un comporta­ment responsabil .“

 

Tot mai mult suc de mere pe rafturi

În ultimii ani, tot mai mulţi producători locali au mizat pe producţia de suc de mere, astfel că rafturile magazinelor au fost „invadate“ de produse precum Ana are, Alma sau Fresh de mere de Iţeşti care se luptă cu branduri consacrate precum Santal sau Pfanner. Unul dintre antreprenorii români care au mizat pe producţia de sucuri naturale, inclusiv pe cel de mere, este Daniel Guzu, care deţine şi producătorul de materiale de construcţii Duraziv.

El deţine circa 100 de hectare de livadă şi produce sucuri de mere, pere, struguri şi din alte fructe, dar şi dulceţuri sub brandul Ana are. Brandul pe care l-a creat şi care este produs în localitatea Ţifeşti (jud. Vrancea) se comercializează în reţele internaţionale de magazine precum Auchan, Cora, Carrefour şi Cora, dar şi în câteva lanţuri de magazine locale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO