ZF 24

A renunţat la o firmă de internet şi a pariat 300.000 € pe o fabrică de panouri solare

A renunţat la o firmă de internet şi a pariat 300.000...

Autor: Mădălina Bodârlău

21.09.2014, 11:00 3680

Silviu Iordache, 30 de ani, care a devenit antreprenor în urmă cu zece ani cu o firmă care furniza internet şi telefonie fixă, a decis în urmă cu cinci ani să intre în producţie cu o fabrică de panouri solare, echipamente care sunt folosite la obţinerea apei calde menajere.

Omul de afaceri a investit 300.000 de euro în unitatea de producţie din localitatea Spătaru la 15 ki­lo­metri de oraşul Buzău, iar două treimi din bani au venit din fon­durile europene pentru investiţii în agricultură şi mediul rural. „Am ajuns la panourile so­la­re termice când mi-am dat seama că sunt mai eficiente şi se amor­ti­zează mult mai repede com­pa­ra­tiv cu cele fotovoltaice“, a spus el.

Iordache spune că a simţit potenţialul de creştere al pieţeie de panouri solare odată cu aşa-nu­mi­tul program „Casa Verde“, prin care statul a sus­ţinut finan­ciar in­ves­tiţiile în lo­cuinţe pentru insta­larea de sisteme de încăzire cu energie regene­ra­bi­lă.

„În Europa sunt relativ puţini producători, iar produsele lor sunt de obicei cu 50-60% mai scumpe decât cele pe care le vindem noi, însă este o concurenţă extrem de puternică şi dis­truc­tivă de pe piaţa chineză“, a spus Iordache, proprietarul firmei Panosol Power, cu afaceri de 0,2 mil. euro anul trecut. Omul de afaceri esti­mea­ză că va ajunge la afaceri de un milion de euro în acest an ca urmare a creşterii vânzărilor pe fondul redeschiderii plă­ţilor în cadrul programului de stat pentru susţinerea in­ves­ti­ţiilor în sistemul de încălzire alimentat cu energie verde, dar şi pentru că s-a aliniat în piaţă cu preţurile produselor de im­port.

„Am reuşit în ultimul an, printr-o eficientizare a liniei de producţie şi parteneriate directe cu producătorii de materii prime, să aducem produsele noastre la preţuri competitive cu cele care vin de pe piaţa chineză“, a spus Iordache, în cadrul unui eveniment organizat de Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR), instituţia care gestionează programul de 9 miliarde de euro de investiţii în agricultură şi mediul rural.

Panourile solare produse în judeţul Buzău sunt distribuite la nivel naţional prin intermediul magazinelor de bricolaj iar aproximativ 5% din vanzări vin din online.

Cei mai mulţi cumpărători† provin din judeţe cu populaţie mare, unde nivelul salarial este peste medie, precum Bucureşti, Constanţa sau Iaşi.  Alte 10% din vânzări vin şi din vânzările către pieţe externe precum cele din Egipt, Grecia, Italia sau Republica Moldova, pe care Panosol Power a ajuns să livreze după participări la târguri de profil în Europa.

Panourile ieşite pe poarta fabricii lui Silviu Iordache concurează cu cele ale Altius Fotovoltaic, o altă fabrică inaugurată în judeţul Giurgiu în acest an, şi o investiţie de 8 milioane de euro. Reprezenanţii Altius Fotovolatic declarau în urmă cu două luni într-un interviu în Ziarul Financiar că panourile fotovoltaice au potenţial la export pe pieţe din Orientul Mijlociu şi Africa sub-Sahariană, ca urmare a lipsei unei infrastructuri dezvoltate de distribuţie a energiei electrice în aceste regiuni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO