Transportatorul de marfă pe calea ferată DB Schenker Rail România, parte a gigantului grup german Deutsche Bahn, a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 27 de milioane de euro, în creştere cu 35% faţă de anul anterior, potrivit oficialilor companiei şi calculelor ZF.
„Am avut o evoluţie foarte bună, atât din perspectiva cifrei de afaceri, cât şi din cea a creşterii numărului de clienţi pe piaţa de transport feroviar din România. Anul acesta ne bazăm strategia de creştere a afacerii pe soluţiile integrate de transport şi logistică, precum şi pe reţeaua extinsă pe care DB Schenker Rail o are în Europa“, a declarat Eduard Iancu, CEO al DB Schenker Rail România.
Compania concurează cu transportatorul de stat CFR Marfă, aflat pe pierderi, dar şi cu operatori privaţi precum GFR (cel mai mare transportator privat), Transferoviar Grup şi alţii.
După liberalizarea pieţei de transport marfă pe calea ferată, în 2001, operatorii privaţi de transport au muşcat mai mult de jumătate din cota de piaţă a transportatorului naţional, care se zbate să supravieţuiască.
Din octombrie anul trecut compania DB Schenker Rail România transportă automobilele B-Max produse de Ford la Craiova. DB Schenker Rail România, care activează pe piaţa locală din 2000, are 50 de locomotive şi peste 2.500 de vagoane, operând pentru clienţi din industria cimentului, metalurgie, agricultură, industria de automobile.