ZF 24

Angajatorii plătesc taxele de şcolarizare doar pentru unu din patru manageri care se înscriu la un MBA

Bogdan Bulumac, absolvent al programului de MBA Româno-Canadian: „Am vrut să fac un MBA încă din 2009, când am făcut o cerere către conducere pentru o finanţare totală, dar pentru că eram doar district manager atunci nu mi s-a aprobat decât o susţinere de 50% a taxei. În 2012 mi-a fost aprobată finanţarea.“

Autor: Corina Mirea

26.04.2015, 16:00 434

Numărul companiilor care investesc în educaţia angajaţilor lor a crescut însă cu 2% faţă de situaţia generaţiei precedente de absolvenţi de MBA. Nu este o evoluţie spectaculoasă, dar indică o preocupare mai mare a angajatorilor pentru reţinerea celor mai buni salariaţi în companie, mai ales că în ultimii ani baza de selecţie s-a diminuat, iar tot mai multe organizaţii ajung să îşi fure unele de la altele oamenii-cheie.

„Am vrut să fac un MBA încă din 2009, când am făcut o cerere către conducere pentru o finanţare totală, dar pentru că eram doar district manager atunci nu mi s-a aprobat decât o susţinere de 50% a taxei. Nu mi-am permis suma respectivă, aşa că am aşteptat, iar în 2012 am încercat din nou. De data aceasta, mi-a fost aprobată finanţarea din partea companiei, în totalitate, foarte rapid“, spune Bogdan Bulumac, absolvent al programului de MBA Româno-Canadian, program gestionat pe plan local de Academia de Studii Economice din Bucureşti prin intermediul Bucharest Business School. Programul are un cost de 11.500 de euro, însă managerii pot beneficia de un discount de 1.500 de euro, în funcţie de performanţa lor la clasă. În plus, companiile au parte de reduceri în valoare de 1.000 sau 1.500 de euro dacă sponsorizează mai mult de doi sau trei angajaţi care se înscriu la program în acelaşi an de studiu.

Bogdan Bulumac a absolvit Medicina, dar nu a profesat niciodată şi şi-a început cariera în cadrul aceleiaşi companii pentru care lucrează şi în prezent – grupul farmaceutic KRKA - pe poziţia de reprezentant medical. În prezent, el este head of key account managers, funcţie pe care o deţine de aproape doi ani.

„Am vrut să fac un MBA nu pentru a fi promovat, ci pentru că voiam să îmi lărgesc aria de cunoştinţe de business. Voiam să aflu mai multe despre zona de economie, finanţe, operaţiuni, lucruri pe care înainte de program nu le înţelegeam“, susţine Bogdan Bulumac.

Treizeci şi cinci la sută din managerii de pe plan local care s-au înscris la un program de MBA nu au avut şansa de a primi sprijin din partea angajatorului sau chiar nu şi l-au dorit, dat fiind faptul că o astfel de sponsorizare vine la pachet cu un contract care obligă angajatul să nu plece din companie mai devreme de doi până la cinci ani. O treime din aceşti manageri nu au apelat la împrumuturi sau credite bancare, în timp ce 8% din absolvenţii de anul trecut au spus că s-au împrumutat din alte surse, cum ar fi prietenii sau familia şi numai 7% s-au înhămat la un credit.

Dat fiind faptul că programele de MBA de pe plan local scot din buzunarele managerilor de la câteva mii la câteva zeci de mii de euro ca taxă de şcolarizare, instituţiile de învăţământ care le administrează oferă şi burse sau diferite reduceri pentru aceştia. Totuşi, doar 6% din cei care au răspuns la chestionarul ZF au susţinut însă că şi-au plătit parţial studiile, ca urmare a obţinerii unei burse.

Citiţi mai multe despre piaţa programelor de educaţie manageriale în cea de-a opta ediţie a suplimentului Top MBA, lansat ieri pe piaţă. Suplimentul poate fi comandat şi online, de pe adresa: http://www.zf.ro/anuare 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO