ZF 24

Anuar ZF: Cele mai valoroase zece companii din România sunt „mai scumpe“ cu 10% faţă de anul trecut

Anuarul „Cele mai valoroase 100 de companii din România” este unul dintre cele mai longevive proiecte ale Ziarului Financiar care a fost lansat în 2006, iar acum a ajuns la ediţia cu numărul opt.

Anuarul „Cele mai valoroase 100 de companii din România” este unul dintre cele mai longevive proiecte ale Ziarului Financiar care a fost lansat în 2006, iar acum a ajuns la ediţia cu numărul opt.

Autor: Ioana David

25.11.2013, 20:06 1839

Cele mai valoroase zece companii din România au fost evaluate la 21,5 mld. euro în ediţia din acest an a anuarului „Cele mai valoroase 100 de companii din România“, ce va fi lansat de Ziarul Financiar la finalul acestei luni.

Astfel, primele zece au trecut de 21,5 mld. euro, cu 10% mai mult comparativ cu ediţia precedentă a anuarului, când podiumul era format din OMV Petrom, Romgaz şi Orange.

Cum arată clasamentul din acest an, care sunt principalele modificări faţă de ediţia anterioară, dar şi care sunt cele mai valoroase companii deţinute de antre­prenori români puteţi afla doar din anuarul „Cele mai valoroase 100 de companii din România“.

Ajuns la ediţia cu numărul opt, catalogul este unul dintre cele mai lon­gevive proiecte ale Ziarului Financiar, fiind lansat în 2006.

Dacă în primele ediţii topul reflecta valoarea companiilor după o perioadă susţinută de creştere economică, acum aceste valori au fost cernute de criză şi încă sunt departe de a ajunge la maximele acelor ani.



Spre exemplu, în ediţia din acest an primele zece companii din top au pierdut jumătate din valoare dacă se ia ca referinţă maximul de 43,8 mld. euro atins în 2007.
În valoarea companiilor din anuar se regăsesc atât evoluţia cifrei de afaceri, cât şi cea a profitului net. Totodată, este important şi profitul înainte de dobânzi şi amortizare, aşa-numitul EBITDA, dar importante sunt şi datoriile.

Anuarul „Cele mai valoroase 100 de companii din România“ este un demers teoretic, prin care Ziarul Financiar încearcă să răspundă la întrebarea cât mai valorează o companie astăzi.

Topul din acest an a fost realizat pe baza rezultatelor financiare din 2012 în cazul companiilor necotate şi pe baza capitalizării bursiere a companiilor listate la data de 1 noiembrie 2013 (în ediţia precedentă pentru companiile cotate a fost luată ca referinţă capita­lizarea la 30 septembrie 2012).
Ca în fiecare an, topul a fost realizat în colaborare cu casa de investiţii Capital Partners.

Prima ediţie a anuaru­lui a apărut în 2006 din dorinţa de a avea o oglindă a celor mai puter­nice companii din Ro­mânia exprimată simplu, printr-un număr.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 26.11.2013

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO