ZF 24

Apetitul românilor pentru maşini exotice este tot mai mare, însă piaţa auto pierde din turaţie fără Rabla

Apetitul românilor pentru maşini exotice este tot mai...

Autor: Bogdan Alecu

15.06.2016, 13:00 1140

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 7% în luna mai comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 6.345 de unităţi, aceasta fiind cea mai bună lună mai din ultimii patru ani, un volum mai mare fiind atins în mai 2011, cu aproape 8.500 de maşini.

Cu 7% avans, creşterea este cea mai mică din ultimele şapte luni, în condiţiile în care programul Rabla se amână. Pe de altă parte, tot în mai s-a punctat cea mai mare creştere a importurilor de maşini rulate, de 12% faţă de mai 2015, la aproape 19.400 de unităţi.

Luna trecută pe piaţa locală s-au înmatriculat o serie de automobile exotice precum un Aston Martin Rapide S, două SUV-uri de lux Bentley Bentayga, proaspăt lansat pe piaţa locală, dar şi modele electrice sau hibride din gama BMW i sau Mercedes-Benz AMG GT S. 

În total, în primele cinci luni ale anului înmatriculările de autoturisme noi au urcat cu 16% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 30.000 de maşini. 

Programul Rabla a fost anunţat ieri oficial de către Administraţia Fondului de Mediu, demarând astfel cu aproape o lună şi jumătate întârziere faţă de lansarea din 2015. 

„Este adevărat că am demarat acest program mai târziu decât în alţi ani, însă am venit cu o viziune complet nouă asupra acestuia, în al 12-lea an de funcţionare. Prin introducerea componentei Rabla Plus, care va demara pentru cetăţeni tot luna aceasta, avem acum într-adevăr un program care poate să îşi atingă obiectivul principal: reducerea poluării şi îmbunătăţirea calităţii aerului pentru toţi românii. Îmi doresc ca de anul acesta să vedem din ce în ce mai multe maşini electrice pe străzile şi în oraşele din România“, a declarat Cristiana Paşca Palmer, ministrul mediului, apelor şi pădurilor.

Oficial, programul de casare a demarat în data de 30 mai, cu etapa validării producătorilor. La începutul acestei săptămâni comitetul de avizare al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) a aprobat lista finală a producătorilor validaţi să participe în Programul Rabla 2016. Anul acesta, 116 dosare au fost depuse de producătorii/dealerii auto, din care 105 dosare au fost aprobate şi 11 dosare au fost respinse. În cadrul sesiunii de depunere a contestaţiilor au fost depuse de producătorii/dealerii auto 15 contestaţii, din care 4 au fost aprobate. Începând cu data de 14 iunie, AFM va încheia contracte de finanţare cu producătorii/dealerii validaţi în program. 

Anul acesta, programul va fi împărţit în „Rabla Clasic“, prin care românii pot beneficia de o primă de casare pentru achiziţia unui autovehicul nou câtă vreme îşi casează autovehiculul vechi alături de „Rabla Plus“, program nou, prin care este stimulată achiziţia unui autovehicul nou pur electric sau nou electric hibrid, fără obligativitatea casării un autovehicul vechi. Obligaţia casării intervine doar pentru cei care doresc să cumuleze finanţarea acordată prin acest nou program cu cea din Programul Rabla Clasic.  

Pentru acest an, bugetul alocat celor două Programe este de 220 milioane de lei. Din aceştia, 75  milioane de lei sunt alocate extensiei „Rabla Plus“, atât pentru achiziţionarea de autovehicule noi electrice şi electrice hibride, cât şi pentru finanţarea reţelei de staţii de încărcare a acestora.

Pentru „Rabla Clasic“ rămâne în vigoare prima de casare de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesării suplimentare a două eco-bonus-uri pentru următoarele situaţii:

un eco-bonus de 750 de lei care poate fi adăugat primei de casare în situaţia în care românii aleg să-şi cumpere o maşină al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, sau un eco-bonus în valoare de 1.500 lei pentru situaţia în care populaţia optează pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO