ZF 24

Aplicaţia oficială care va măsura viteza la net din România, gata în a doua jumătate a acestui an

Bogdan Dospinescu, Şef Serviciu Serviciu Universal şi Reglementări Tarifare în cadrul ANCOM

Bogdan Dospinescu, Şef Serviciu Serviciu Universal şi Reglementări Tarifare în cadrul ANCOM

Autor: Adrian Seceleanu

28.05.2014, 06:00 555

Utilizatorii de servicii de internet fix şi mobil din România vor avea la dispoziţie, în a doua jumătate a acestui an, o aplicaţie oficială prin care vor putea măsura viteza conexiunilor de date furnizate de operatorii de comunicaţii, au declarat oficialii Autorităţii naţionale de reglementare în comunicaţii (ANCOM), în cadrul unui eveniment organizat marţi la Bucureşti.

“Aplicaţia care va permite măsurarea vitezei pentru serviciile de date este programată să fie lansată în a doua jumătate a acestui an”, a declarat Bogdan Dospinescu, Şef Serviciu Serviciu Universal şi Reglementări Tarifare în cadrul arbitrului telecom. ANCOM urmează să mai aibă consultări cu operatorii de comunicaţii pe această temă, astfel că data exactă de lansare urmează să fie stabilită la finele acestor discuţii. Este de aşteptat ca operatorii să încerce să prelungească termenul de lansare al aplicaţiei, la fel cum au procedat şi în cazul altor aplicaţii ANCOM - printre care comparatorul de tarife, de exemplu.

Totuşi, datele prezentate marţi de reprezentanţi ai altor autorităţi de reglementare din Europa în cadrul conferinţei organizate de ANCOM - care a avut ca subiect dreptul la informare al utilizatorilor de servicii de comunicaţii - arată că operatorii din România ar trebui să privească destul de relaxat apariţia aplicaţiei oficiale de măsurat viteza, în condiţiile în care aceasta nu va veni cu un set de reguli atât de dur ca în Italia, spre exemplu.

Dacă un utilizator de servicii de internet din Italia foloseşte aplicaţia oficială care măsoară viteza conexiunii de date, iar rezultatul arată că viteza este mai mică decât cea promisă, atunci aplicaţia poate genera automat o plângere atât către furnizorul de servicii cât şi către autoritatea de reglementare. “Dacă operatorul nu remediază problema în 30 de zile poţi închide contractul fără niciun cost, dacă nu primeşti o reducere, sau o ofertă de migrare la un pachet inferior”, a declarat Federico Flaviano, Director Protecţia Consumatorilor în cadrul AGCOM (Italia).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO